Sunday, September 27, 2009

Lilla kjole med små stedmoderblomster

Lise i lilla - den samme model som tidligere. Da Lise og jeg var ude og købe stof til 1. skoledag, havde jeg forestillet mig at kjolen skulle syes i det blomstrede stof, som jeg har brugt til kanter på denne kjole. Men - den lille dame var ikke enig, det endte i lyserødt.


Heldigvis passede det fint til en af de vinterstoffer jeg havde liggende, så jeg kunne få min lyst til små stedmoderblomster styret.

Lene - kan du se at stedmoderblomsten, som du havde strikket til Dorthe, også ville passe fint her ;-) evt. på en hårbøjle....

9 comments:

Strikkeheksen said...

Nåh, så fin hun er :-) Hvem ved, måske dukker der pludselig en lille stedmoder op - jeg vil da hjertens gerne bidrage til pynten :-)

Kludemutter said...

Kjolen er bare fin.
Sikke forkælet hun bliver hende Lise. Hun ser ud til at nyde det ;)

Yt

Ulla V. said...

Det er altså dejligt med alle de syprojekter også, Gitte.
Det er en rigtig sød efterårskjole Lise har fået sig, og jeg kan også godt lide pynten rundt i halsen.

Go' søndag. :))

Irene said...

Hvor er det bare en sød pigekjole!

Tine said...

Hvor er den bare fin.

Og Lene..du må igang..den mangler da helt sikkert sådan en blomst :-)

Helle : said...

Nå Lene det er fast arbejde kan jeg læse ;-)

Hvor er hun sød og kjolen er da super på den måde, både med knapper og stedmor blomster.

Tak for sidst !

nynne said...

Tror efterhånden ikke jeg kende ren lille pige med så mange kjoler ? Du laver jo efetrhånden en hver uge til hende. Tror gerne men Josefine ville være datter hos dig, men den strøm af pyntelige kjoler.

Gitte said...

Lene - Tak. Lyder da dejligt med pynten.

Yt - Tøj skal hun jo have. De vokser jo de unger.

Ulla - Tak. Jeg er nødt til at holde lidt pauser med strikketøjet engang imellem, og så er det jo godt at have en symaskine og noget stof, der ligger og venter.

Irene - Tak.

Tine og Helle - Tak. Synes Lene blomst ville være helt perfekt ;-)

Nynne - De vokser jo ;-) Så der skal nyt til.

Sylvia said...

Hei Gitte!!
For en nydelig kjole. Jeg synes den er sååå flott, for den er jo i lilla!!! ;)
Tusen takk for magazinene som lå og ventet på meg da jeg kom hjem sent i går kveld. (jeg håper du har fått din?)
Det kommer snart en oppdatering fra Fanø-turen min. Jeg har hatt det helt fantastisk, kjøpt masser av garn og møtt andre bloggere.....