Saturday, April 14, 2007

Pigetrøje og Snowdrop

Pigetrøjen blev strikket sidste sommer, men var for stor. Har overvintret i stakken med ufærdige projekter. Nu er den blevet færdigmonteret incl. knapper. Desværre var den lidt stor/slasket for oven, men hulmønstret passede lige til et bånd. Lise er meget glad for den, ikke mindst på grund af de forskellige knapper, som hun selv var med til at udvælge. Så den er absolut et stort hit. Trøjen er strikket i Kick fra HP Gruppen. Garnet er dejligt at strikke i, men er som det meste bomuldsgarn lidt tungt i det.

Ellers er tiden i Påsken mest blevet anvendt til at sy konfirmationskjole til min venindes datter, der ikke havde lyst til at ligne de andre. Det er blevet til en enkel, kort figursyet kjole med tynde stropper. Moderen har nu overtaget, og færdiggør alt det der skal syes i hånden - oplægning, foer syes i lynlåses. pyntebånd for oven. Hun er rigtig glad for kjolen, så det har været arbejdet værd, men jeg syer ikke så meget mere, så jeg var faktisk lidt nervøs for om det ville blive godt nok! Billede af den færdige kjole kommer efter konfirmationsdagen.

- Og så har jeg for første gang været i Helga Isagers butik i Århus (første gange - og jeg bor i Århus!!!!!!!!). Det er ihvertfald ikke sidste gang, jeg kommer der. Det første Snowdrop kit er indkøbt. Blusen bliver råhvid! Tænkte at det ville passe godt til sommeraftnerne over en t-shirt eller skjorte. Glæder mig til at komme igang. Mangler dog lige at brodere grønne hjerte på Lises grønne trøje, og skal også igang med at sy en fleecetrøje til min søn. Det er vist hans tur! jeg skal også have syet shorts til ham. Har købt en masse smart camuflagestof i blå/sort og hvid/sort/grå farver. Tror det bliver smart. Mere om det senere.

1 comment:

Anonymous said...

Hej.
Hvor er den flot din "snowdrop"!
Jeg bor også her i byen (Solbjerg), og har endnu ikke fået besøgt Isagers butik, men måske jeg skulle give mig selv et lækkert strikketøj derfra til ferien. Er i allefald voldsomt fristet efter at have set din bluse.
Mvh.Mariann Jensen