Sunday, June 4, 2017

Et helt indlæg om Annette Danielsens trøje "Perlehyacint"

Besøget i Todbjerg til Annette Danielsens 10 års jubilæum var både en "strikke- og tidsrejse". At gense de mange modeller - dem jeg har fået strikket og alle dem jeg har drømt om - men ikke fået strikket endnu, gav mig lyst til tage hjem og se alle mine AD-strikkebøger igennem igen.


Det kom der en Perlehyacint ud af. Modellen er fra Annettes bog "Blomsterstrik", og jeg er i den grad vild med resultatet. Perlehyacint kandiderer til titlen "yndlingsstrik" og årets strik.  Jeg bruger den som jakke - især til nederdel, men den er også fin til bukser.


Trøjen blev strikket af rester (Tvinni - Råhvid, Duo - Rosa, Knold - Lyseblå og Lysegrå, Geilsk - Mellem grå samt Mørk grå (bundfarve). Bundfarven kom fra et tørklæde der havde ligget ufærdigt meget længe - et kuldsejlet projekt fra 2014. Det var en hel befrielse af trævle det op, og genbruge garnet til noget andet.



Jeg har strikket en str. X-small i bredden ved at slå færre masker op under armene og en large i længden. Derudover havde jeg lidt problemer med mønsteret som blev løst ved at en vrang pind blev konverteret til en ret-pind og så passede pengene i mit hoved.

Knapperne er fra Birthe Sahl - smukke sorte keramikknapper købt i Saltum for nogle år siden.


Inspirationen kom egentlig fordi der stod Perlehyacinter på sofabordet :-)

15 comments:

Anonymous said...

Hvor er den blevet flot Gitte. Den står også på min ønskeseddel.
Lige nu er jeg ved at sy ærmer i min "Pels" fra Anette Danielsen.
Dorte

Gitte said...

Fandt Pels i Grønlandsbogen - håber jeg må se et billede uden hat.
Omgange tak.

Fríða said...

wow! I kan virkelig jeres kram, både dig og AnnetteD
kh.fra Island
Frida

Gitte said...

Tak :-)

Kisser said...

Meget flot og smukt resultat :-)
Og endnu bedre at bruge "rester", så lager og ufoer kan blive reduceret.
Også en flot baggrund med den hvide blomstrende busk :-)

Gitte said...

Tusind tak - ha snebold blomsten er så flot lige nu 🤓

Britt said...

Hold da op sikke en flot trøje/jakke. Jeg har kigget på modellen, men jeg tror ikke min tålmodighed rækker. Den er blevet virkelig skøn i de farver, du har valgt

Gitte said...

Den er faktisk overraskende hurtig at strikke og kun 1 tråd af gangen 🤓 - og mange tak.

Karen S, Lykkefanten said...

Hvor er den dog utrolig smuk og klædelig! Jeg kan så udmærket forstå, at du er helt vild med den!

Gitte said...

Tak 😀

vibstrik said...

Den er forrygende flot og klæder dig helt fantastisk Gitte. Skønt når gemte garner får nyt liv, og specielt når resultatet er så vellykket som her.

Gitte said...

Mange tak 🤓

Strikkeheksen said...

For syv søren da, Gitte - den er fuldstændig fantastisk ☺ jeg bliver helt grøn af misundelse, men jeg har da rigeligt garn til at gå i gang, he he. Du ser skøn ud i den, jeg glæder mig til måske at se den på lørdag, men der kan hurtigt blive for varmt ☺ glæder mig til strøgtur og hele molevitten ☺

Unknown said...

Den kommer fra en bog jeg endnu ikke har haft glaeden af at fordybe mig i. Laekker, og som Lene skriver:" Du ser skoen ud". Elegant og tidloes. Og saa fik den lettet lidt paa lageret. Endnu bedre. :-D

Unknown said...

How, jeg er da ikke unknown. Jeg er Lin.