Thursday, August 13, 2009

Skole stil

Så kom 1. skoledag endelig for familiens yngste medlem - en dag Lise har ventet på længe.

Lise havde jo bestilt kjole og trøje, men i weekenden kom der en bog i vejen (Jordens Søjler), så pludselig fik jeg travlt. Med et par lange aftener mandag og tirsdag og lige det sidste onsdag blev det hele klar til skolestart i dag.

Kjolen er jeg tilfreds med. Den er der heller ikke mange ben i at sy (Onion nr. 20022), og prøvemodellen gjorde, at jeg vidste at den passede.

Trøjen er jeg ikke tilfreds med. Den er lidt for stor - selv om jeg har trævlet op flere gange for at den skulle passe. Normalt gør det ikke noget at der er plads til at vokse, men lige præcis i dag skulle alt jo gerne passe. Og det der bindebånd - det er simpelthen upraktisk!!! Meget bedre med knapper. Til slut synes jeg også at den er for "tung" - p 4,5 i bomuld til en trøje i str. 6-8 år er for voldsomt.......

Sådan set helt fra oven, så var Lise meget tilfreds og glad, og det er jo det vigtigste. Hun har selv valgt både garn til trøjen og stof til kjolen. Begge dele er købt hos den lokale garnbutik - Butik Himmelblå, som ud over garn også har masser, masser, masser af stoffer til patch work. Jeg har allerede forelsket mig i flere søde stoffer til kjoler......

En meget alvorlig pige til klassefotografering i skolegården:

Puha - nu er vi igang og har fundet vores pladser:

12 comments:

Strikkeheksen said...

Åh du kan nu godt være helt tilfreds, hvor ser hun bare skøn ud - det hele passer jo perfekt, inkl. hårbøjle :-)

Nu har jeg jo også gjort mig nylige erfaringer med "tung" bomuld og man bliver selvfølgelig temmelig irriteret, men jeg tror da nok, hun skal komme til at bruge den trøje, den er trods alt ikke et flop ligesom Ashbury ;-)

Glæder mig til vi ses på lørdag :-)

Samtal från min trädgård said...

Det er et superflot set, synes nu at bindebåndet passer godt, men knapper er måske bedre, hvis hun selv skal tage den af og på.
Du er så superhurtig til det hele!

Birgitte said...

Hun er sød og skoleforventningsfuld at se på. Fine ting I har fået kombineret.Kan huske mine egen første skoledag og røde læderskoletaske.
kh.
Birgitte

Jeannette Mariae said...

Hvor er hun bare skøn, din Lise. Første skoledag er bare en kæmpeting, du må ønske hende mange gange til lykke - også med det fine, fine tøj.

Knus fra engen ;-)

Ulla V. said...

Åh, jeg bliver helt nostalgisk når jeg ser din søde Lise, fin og klar til 1. skoledag. Det er bare en ganske særlig dag.

Men lidt nervøs er man nu også....hun ser nu ud til at have klaret dagen rigtig godt - og så endda i selvvalgte og -designede klæder. Hun er vel nok en heldig pige. Du har gjort hende rigtig glad tror jeg. :))

Helle said...

Det er vel nok en sød og pæn stor skolepige du har fået dig.

Kludemutter said...

Så kan Lise vist ikke bliver mere skoleklar.
Hvor er hun bare fin og dejlig ;)

Den bog er også bare så god.

Yt.

God weekend !!

Jette said...

Ih, hvor er hun bare sød, og det passer jo perfekt sammen. Sikke stolt hun ser ud på sin første skoledag, den glemmes jo ikke.

nynne said...

Hun er da sød, dejlig og forvendtningsfuld ud.
Skønt stof hun har valgt til kjolen

Gitte said...

Tusind Tak Lene.
Egentlig er det også OK - og jeg er sikker på at trøjen nok skal blive brugt. Den blev bare ikke helt som jeg gerne ville......
Glæder mig også til at se dig ;-)

SFMT - Tak ;-) Af en eller anden årsag har vi ikke fået lært Lise at binde sløjfer..... Søren kunne det inden han skulle i skole.... Weekend aktivitet....

Birgitte - Tak ;-)

Tusind Tak - Jeanette Mariae - Hun har glæder sig så meget...

Ulla - Jeg havde kleenex i lommen, har tendens til våde øjne når det gælder ungerne.... Men vi klarede den - både Lise, Jørgen og jeg...
Det er virkeligt en helt speciel dag, både for forældre og børn.

Tak - Helle og Jette.

Yt - Det er en super bog - og Tak.

Nynne - Vi var igennem ca. 20 forskellige stoffer - men så fiandt vi det som endte med at blive til en kjole ;-)

Sylvia said...

Lise ble kjempefin til skolestart! Både kjolen og jakken var flotte på henne. Og for store ting, er bedre enn for små! Bare brett opp ermene, og fest de med en fin knapp, så ser det så smart ut!
jeg gleder meg til strikkeheftet du skulle sende......si ifra om det er noe du mangler...

Gitte said...

Tusind tak Sylvia - og du har helt ret - Det er da bedre, det er for stort end for småt ;-)

Strikkehæfte næsten på vej - kommer i postkassen i morgen!