Friday, May 18, 2007

Snowdrop er færdig

Så er den færdig - min første snowdrop (mangler lige at hæfte trådene). Var nervøs for om den nu var stor nok. Tror måske at 4 ekstra masker i selve trøjen + 2 cm længere inden rib vil gøre, at den sad lidt bedre. Men ellers er jeg nogenlunde tilfreds. Det blå sjal er også godt på vej. Mangler kun at hækle kanten. Er i gang med at overveje næste "rigtige" projekt.

Nederdelen er et projekt jeg startede på sidste sommer. Hvem ved måske bliver den færdig i år. Passer rigtig godt til trøjen....... Hmmmm. Tid er der aldrig nok af. I dag var det meningen at jeg skulle sy Sørens fleecetrøje færdig, men så kom der legekammerater og gæster, og ja - så gik den eftermiddag i solskin på terassen.
P.t. strikker jeg på en "gammeldags undertrøje" - rib - 1 r og 1 vr. Der kommer hæklede kanter i halsudskæringen samt ved ærmegabene - og så bånd ved halsen. Garnet er genbrug fra en trøje jeg begyndte på til Søren, da han var 2 år. Ses tydeligt i det nederste stykke, at garnet har været strikket i før. Det er emget ujævnt. Håber det rette sig ud i vask. Tror iøvrigt at gammeldags undertrøjer bliver mit foretrukne strikketøj i løbet af sommeren. Vil også lave en i hvid. Og så har jeg set et par sommerbluser til Lise som jeg har lyst til at strikke. En sød kortærmet ting, som var i det sidste nummer af Kreative Kvinder, og en anden kortærmet sag, som er i det nye blev fra Ingelise (frygteligt navn på et blad).

Og tak til Britt og Karina for de søde kommentarer ;-)