Monday, December 29, 2008

Den kom og den gik

Så er vi forbi juleaften og julefrokosten, som vi holdt for 16 mennesker d. 27. december. Ind imellem har der været "pyjamas- og sofadage" - tiltrængt og dejligt. Jørgen og jeg har traditionen tro set Matador - er nået til afsnit 21 - det hvor Misse bliver gift. Det er så herligt. Vi hygger os, og kommer alt for sent i seng - skal lige se et afsnit mere! Ungerne har fået lov til at se det fjernsyn og film de gerne vil, og ind i mellem har de været i byen og haft venner på besøg. Alt i alt nogle skønne rolige dage - bortset fra d. 27 ;-).

Jeg forsøger at begrænse mit strik, således at håndledet holder. Det er vanskeligt - er igang med det sidste ærme, og kan næsten ikke vente med at samle det hele på rundpind og strikke "toppen" på Frost Flower Cuff Pullover. I dag skal vi heldigvis allerede i byen til kl. 15.00 - startende med en ordentlig gåtur i skoven sammen med nogle venner og så hjem til dem og spise, så antallet af pinde i dag får en naturlig begræsning....

Jeg har strikket trøjen 4 cm længere end i opskriften - hmmm - den er stadig meget kort!!!!

14 comments:

Pernille said...

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat, jeg er sikker på at den bliver smuk. Jeg er vild med den petrolblå farve du har valgt.

Anonymous said...

Å, så fin genser/trøye!!! Blir den kort, er det bare lekkert med en lang trøye under. Og pass på dine håndledd.....jeg synes det går i en rasende fart, jeg!!

Strikkeheksen said...

Nej, hvor den tegner godt, den trøje, jeg er meget spændt på at se den færdig, men pas nu på dig selv :-)

Sjovt med matador, min mand og jeg gør nøjagtig det samme :-) Total råhygge - men så bliver der sørme også strikket :-)

nynne said...

det går da som lyn g torden hos dig - den skal nok blive helt fantastisk flot din bluse.
pøj pøj med håndledet

Fru Kahr said...

Det lyder som den perfekte juleferie med masse af hygge.

Nu håber, jeg da ikke at blusen bliver alt for kort.

Karina said...

Tror jeg har gensynet med matador til gode, for det er da vist underholdning i top-klasse. Juledagene skal helst være py-dage med uldne sokker og sofahygge. Sådan har det også været her.
Fin trøje du er igang med - glæder mig til at se den færdig, men nu ikke hurtigere end håndleddene kan følge med.
Godt nytår!

Irene said...

Den ser godt ud din trøje og farven er flot, men tag det nu roligt. Der er to strikkecafeer i januar:-)

Kludemutter said...

Sikke en fin bluse du der har gang i, bliver spændene at se den færdig ;)

Pas nu på de kære håndled, de skullle jo gerne holde til meget strik inu.

Yt.

Helle : said...

Nej hvor er det en skøn farve du har valgt til den bluse, jeg tror ikke at den bliver for kort til dig, det er jo ikke en numsevarmer ;-) og du kan jo bære det !

Ulla V. said...

Jeg kan godt genkende de sene aftener...det er så hyggeligt at sidde og snakke sammen eller se en film - og de sender sulme Frost sent i disse dage ;0)

Det er altså en dejlig trøje du har gang i. Den bliver man i godt humør af at se på!

Samtal från min trädgård said...

Matador ser jeg også gerne på, når jeg er hjemme. Hvilken fin farve du har valgt at strikke i.

Gitte said...

Jeg forsøger også at passe på håndledet - for som Irene skriver - så er der jo hele 2 "vigtige" arrangementer i januar ;-) Det er bare svært med alle de dejlige ting man kan sætte gang i.

Og lige netop her i juleferien hvor der er tid til hygge, så er der jo også ekstra tid til at strikke ;-)

Tak for de søde kommentarer til blusen. Jeg er lidt spændt på faconen/længden.

Ulla - har også forsøgt at se Frost et par gange, men er faldet i søvn hver gang ;-)

Nette said...

Der er ikke noget så godt som tv, kaffe og strik, når man lige har tjekket, at der fra børnesengene lyder veltilfredse grynt. Vi har også en aftale med Matador, men i den her ferie, blev det dog med Blockbuster i stedet for. :-)

Jeg kender alt til dilemmaet medd Så gerne at ville, men ikke at måtte strikke pga. håndled, der ikke lige vil, som man selv vil.
Håber, du kan få slappet lidt af. :-)

Tine said...

Hvor ser den fin ud.
Jeg er vild med farverne :-))

Og pas nu på håndleddet :-) (men jeg ved jo, svært det kan være)