Saturday, February 21, 2009

Sørens sweater

Så er Sørens sweater færdig. Den er blevet helt perfekt - og - som Søren siger "dejlig blød". Modellen er fra Drops - dog er lynlåsen undladt. Den er strikket i 2 tråde Welna Merinos -100% merino lammeuld. En fantastisk lækker blød uldgarn, som er helt ideel til børn. Prisen er 38 kr. for 100 g hos Terapi hobby i Hasselager, så billig er den også. Jeg har brugt knap 5 nøgler. De blå kanter er rester.
Jeg fik lige lov til at tage 2 hurtige billeder med Søren i - "Er du ikke snart færdig mor" ;-) Jeg tror det er en succes! Ihvertfald var det dejligt for en gangs skyld at strikke til Søren.

Nu vil jeg begynde at gøre klar til det store fødselsdagsindryk. I går aftes gik vores ovn i stykker...... (flere bandeord). Heldigvis for gudmor. Jeg kører over til hende med brød der skal bages i dag, og kl. 14.00 er vi så ca. 25 mennesker. Søren og Lise glæder sig så meget!

16 comments:

Irene said...

Der er ikke andet at sige end : Hamrende flot drengesweater! Jeg kan især godt lide den måde du har lavet ærmekanten på.
Rigtig god fødselsdag!

Anonymous said...

Super! Sådan skal en rigtig drengetrøje bare se ud.

Tineke said...

Wauw! Superflot trøje, simpelthen...

Pernille said...

Sikke en flot sweater, den er jeg helt vild med! Den er tidsløs og kan jo bruges i mange generationer når Søren ikke længere kan passe den, den er altså virkelig rigtig lækker Gitte. Rigtig god fornøjelse med fødselsdagsfejringen :o)

Strikkeheksen said...

Den er virkelig blevet flot - jeg er også vild med kanterne :-)

Håber I får en rigtig god fødselsdag :-)

Kludemutter said...

Skøn bluse, dejlige drenge farver.
God fødselsdag !!
Yt.

nynne said...

super flot derge trøje. Fedt med effekten af den klare blå i kandterne

Anonymous said...

Det ligner en af sweatre, som bare bliver slidt op, fordi den altid sidder på én. Virkelig lækker sweater.

Gitte said...

Tusind tak for kommentarerne til Sørens bluse.

Vi har haft en dejlig dag. De sidste gæster er lige gået, og nu vil vi ind på sofaen og slappe af.

Helle : said...

Rigtig flot trøje du har strikket til Søren, han ser faktisk også helt stolt ud over den.

Dejligt at i har haft en god fødselsdag.

Nette said...

Den er blevet rigtig flot. Det er dejligt, at de er blevet moderne igen, og ja, når man endelig finder noget pænt at strikke til drenge, er det en fornøjelse. :-)

God søndag.

Merete said...

Hvor er trøjen til din søn, da bare flot. Jeg er vild med at trøjen har en anden farve på de indvendige sider.
Merete

Jette said...

Jamen, så var vi jo heldige at han kunne stå stille så længe, at vi kunne få et billede af den at se, for den er godt nok flot..

Gitte said...

Hej Helle, Merete, Nette og Jette. Tak for roserne ;-)

Jette - ja det er ikke som at tage billeder af Lise. Hun nyder det. Søren - det skulle bare overståes.

Samtal från min trädgård said...

Dejlig flot tröje. Her er det også en sort på pindene, men han vil gerne have mors strik og gerne fotograferes.

Tine said...

Hvor er den bare blevet lækker.
Kan godt forstå at du nyder at strikke til Søren.
Det er ikke så tit man får lov til at strikke til drengene.

Dejligt at i havde en god fødselsdag.
Håber det gik uden ovn!