Sunday, January 24, 2010

Aktiv lørdag med strik m.m.

Lørdag var aktiv - ungerne blev klippet, Søren og jeg var ude for at købe sportstøj til ham, han skulle fragtes til Solbjerg til overnatning hos en kammerat, og jeg drønede til strikkeklub hos Berit - og det var så hyggeligt! Jeg måtte pakke strikketasken sammen ingen allerede ved 16-tiden for at køre hjem, klæde om og så til gammel elevfest for 9a. Det er 30 år siden - men vi kunne kende hinanden igen! Jeg kom i seng kl. 02.30, føler mig en anelse træt, og har en smule ondt i håret....

Det var faktisk skægt at møde de gamle klassekammerater igen. Det viste at der var flere som egentlig ikke tænkte tilbage på skoletiden med glæde - altsammen på grund af et enkelt element, som styrede os andre med hård hånd i 9 år. Det var godt at få snakket det igennem, og så kom der også en masse sjove og hyggelige historier op, og pludselig kan man huske mange ting, som ellers var gået i glemmebogen. Jo - alt i alt en meget hyggelig aften og nat.

Lige nu er der ingen børn hjemme, og Jørgen forsvinder også snart, så jeg har huset helt for mig selv. Jeg vil skynde mig at få ryddet lidt op, og så vil jeg kaste mig på sofaen og slappe af med strikketøj.

- Ikke med Folklore - den var der et par eksemplarer af med til strikkeklub i går - alle for små!! Den kommer i "skammekrogen" indtil jeg får lyst til at trævler den lidt op - til den sidste farvede retrille - og tager flere masker ud. Mon så ikke den ender med at komme til at passe.... engang.....

God søndag

13 comments:

Tine said...

Tak for igår. Super hyggeligt.

Ærgeligt med den folklore. Og underligt at den bliver så lille ifølge opskriften.

Gitte said...

Tak i lige måde.
Ja - det er træls med al den optrævling, men det kender du jo også til ;-)
Håber vi snart ses igen.

Irene said...
This comment has been removed by the author.
Strikkeheksen said...

Glæder mig så meget at høre, at klassearrangementet blev hyggeligt :-)

Tak for i går, som sædvanlig en skøn eftermiddag :-)

Berit said...

Det var skønt at høre, at klassearrangementet blev en god oplevelse.

Tak for en meget hyggelig eftermiddag og dejligt garn og chokolade!

nynne said...

Tak for sidst - dejligt at din aften blev god

Sylvia said...

Uff, er din Folklore for liten? jeg har det med at mine strikketøy blir for store!!!!
Det så hyggelig ut hos Berit. Slike samlingsstunder er bare så hyggelige, og når alle tar strikketøyet med.

Gitte said...

Berit - Selv tak. Det var rigtig hyggeligt at besøge dig.

Nynne - Tak i lige måde.

Sylvia - Ja - Folklore bliver en ½ ommer..... Trælst - men skidt pyt, den skal nok blive færdig.
Det er så hyggeligt med de strikkeeftermiddage.

Samtal från min trädgård said...

Det lyder som en rigtig herlig dag. Ja, bögerne har jeg jo fået inspiration til fra de danske blogge, virkelig taknemmeligt!

Gitte said...

SMFT - Jeg er igang med nr. 2 af Annette Danielsens opskrifter, og kan kun sige noget positivt om dem ;-) Og så har jeg oplevet hende in real life to gange - begge gange meget inspirerende.

Fru Kahr said...

Tak for sidst!

Det var da godt, at klassefesten blev betydelig bedre end forventet:-)

Sylvia said...

Hei igjen Gitte
Jeg ar svart deg og Lene inne i min blogg, på kommentarene deres om VOTTER. At 2 så nære land kan ha så forskjellig språk!!

Anne said...

Kære strikkedamer!
Det er noget af en underlig (ubehagelig) oplevelse at sidde og læse om sig selv som "Hun", men sådan må det jo være.
Irene skriver, at hun pønser på at skrive til mig, og det skal hun da være hjertelig velkommen til, det skrev jeg også i den mail, som i modtog sammen med opskriften.
Men det betyder jo ikke, at jeg ikke lige kan svare jer her sådan lidt i samlet flok.
Det er da rigtigt ærgerligt, at i alle er endt med en Folklore, der er for lille.
Min strikkefasthed er som den, der står på selve opskriften:
22 x 30 = 10 cm, og med den strikkefasthed har jeg strikket 2 Folklore i str m/l, der passer mig så udemærket, og jeg er ikke lille - på nogen måde.
En rigtig god bekendt har strikket størrelse s/m, og den passer hende og sidder som den er beregnet til, tæt om både krop og ærmer.
Det er ikke en løs cardigan beregnet til at ha' over løstsiddende tunika'er eller kraftige bluser, det er et lille stykke "smalt" strik.

Jeg er ked af jeres dårlige oplevelser, sådan skulle det helst ikke være, men vil forsøge at glæde mig over alle de, der har strikket og haft en dejlig oplevelse med Folkloren.

Hvis i vil skælde ud og revse, så skriv endelig, jeg går ikke i stykker af kritik og vil også rigtigt gerne hjælpe, hvis jeg kan.

Fortsat god strikkelyst - sikkert med noget andet end Folklore.

Hilsner Anne