Friday, April 9, 2010

Når du strammer garnet.......

... kvæler du jo barnet! I dette her tilfælde er det nu moderens drøm om en prinsesse på ærten-trøje, der langsomt men sikkert er ved at blive kvalt.
Jeg fatter det simpelhent ikke! Jeg har slået 10 masker mere op end i Folkloren trøjen i samme slags garn og på samme størrelse pinde, og på trods af det er Prinsessetrøjen meget mindre! Er det fordi jeg strikker frem og tilbage istedet for rundt?

Trøjen strikkes på p3½ istedet for som anbefalet i opskriften på p3. Det blev for kompakt med bieserne på p3.

Konklusionen er at det istedet bliver til Lise, og så haster det slet ikke med at få den færdig, for hun har hjemmegjorte trøjer nok lige nu. Ihvertfald skal den strikkes så den passer til efteråret. Jeg strikkehæfter, og det går bare derud. Det er skønt at strikke i striber.
Lige nu har vi slet ingen børn hjemme. En helt mærkelig fredag aften. Lise er på overnatningsbesøg hos kusinen, og Søren er til fødselsdagsfest i klassen. I morgen er der strik in hos Anita (uden blog), og søndag er der mødregruppe. Ind imellem skal der syes kjole. Og - så skal jeg altså nå og nyde solen i haven.

13 comments:

Ulla said...

Den bliver bare flot.
Det kan sagtens være fordi du strikker frem og tilbage, at den bliver mindre. Det kan også have noget at gøre med humør. Har du set gyserfilm?

Lykke said...

Det lyder da lidt mærkeligt med en så stor forskel i størrelserne! Det er ellers nogle super dejlige farver der vokser frem, de skal nok lyse flot op til efteråret :-)

Britt said...

Den bliver nu ellers fin. Men det kan sagtens passe at der er forskel. De fleste strikker vrang og ret med forskellig strikkefasthed.... Det er også derfor en strikkeprøve strikket frem og tilbage kan snyde, hvis modellen bagefter strikkes rundt.

Tine said...

Meget mystisk.
Men den ser godt nok ellers fin ud!
Ærgeligt hvis den ikke bliver til dig. Men du kunne jo strikke en kant på, så ville det måske passe?

Lea said...

Jeg har heller ingen svar på det. Men hvordan skifter du garnfarve uden at det kan ses? Der findes mange muligheder og nogle bedre end andre.

Helle : said...

Kan det være de bisser som trækker det lidt sammen. Eller nogle skønne farver du har sat sammen.

Det kan jo også være at du strammer mere når du strikker vrang, det kan være at du skulle bruge en lidt tykkere pind til vrangpinden.

Glæder mig til vi ses i morgen.

Ann said...

Jeg synes nu det er lidt underligt med den store forskel. Hvis det skyldes forskel i ret og vrangpind, skulle det kunne ses på arbejdet. Jeg mener..........at hver anden pind er forskellig fra den første.
Pudsigt, men hvor er den ellers flot!

Judith said...

Lekre farger!

Gitte said...

Altså - goddag med et kostskaft - jeg har jo glemt at tage højde for de 20 ekstra masker, som jeg har slået op under ærmet i Folkloren - det forklarer da de 10 af maskerne, meeen - den er stadig en 12-14 masker mindre...

Samtal från min trädgård said...

Her er vi også engang imellem uden börn, det föles väldigt underligt!
Den kommer at blive super, den fine tröje.

Strikkeheksen said...

Glæder mig til at se dig i eftermiddag, Gitte, så skal du få min kommentar ;-)

Lin said...

Hvor aergeligt at en bliver saa lille. Proev bare for sjov at strikke rundt i samme garn med samme antal masker. Hvis det er det, maa du strikke rundt og klippe op ( selvom det er da alligevel godt nok maerkeligt.....) Der er ikke andet at goere end at proeve sig frem. Det er ellers nogle dejlige farver du har valgt.
God week end.

Sylvia said...

Så merkelig!!! Men jeg strikker løsere frem og tilbake. Og hvis du husker min Trøffel-vest, så vokser og vokser den, og jeg må brette den dobbelt og sette den sammen med en nål foran. Jeg har planer om en mindre en i bomull. Men jeg hater å strikke i bomull......
Føst skal en bolero strikkes ferdig. På pinne nr 3.....gisp.
Ønsker deg en riktig fin weeken. Jeg ser den har fått ben å gå på!