Friday, October 1, 2010

Strik til mange stunder

I dag var dagen hvor Annette Danielsens nye bog "Strik en stund" udkom, og der var derfor samling i strikkeklubben. Vi startede på Kvindemuseet med kaffe og kage, og gik derefter videre til reception hos Isager. En rigtig hyggelig eftermiddag, som Tine har beskrevet her. Efter receptionen tog nogen videre, andre hjem.
Jeg tog hjem til familien til fredagshygge, og forsøgte samtidig med pizzabagning at kigge lidt i den nye bog plus den nye folder fra Helga Isager. Det lykkedes. Og hvor jeg glæder mig til at komme igang med Kaffe, Overblik, Regnvejr (kjole) og ..... Har bare lige et par projekter, der skal strikkes færdigt først.

Samtidig er jeg nødt til at gøre lidt reklame for min kagerulle. Jeg fik den af manden i julegave, og synes nok ikke det er den mest romantiske gave jeg har fået. Til gengæld er det simpelthen en fantastik kagerulle - den er fra Trip Trap og er blevet uundværlig! Dejen til pizza blev rørt sammen i morges, og var derfor rigtig dejligt at arbejde med.
Resultat: Pizza med mozzarella og skinke til børnene og bresaola og rucola til de voksne. "Den rigtige pizzaskærer" forsvandt engang ved en fejl (smuttede med en pizzaæske i skraldespanden). Nu bruger vi aldrig andet en den gamle persillehakker.

14 comments:

Eva said...

Lækre sager,- både bog og pizza.

Jeg har familie i Italien,- min svoger er pizzabager,- og de bruger gerne en saks til at "skære" pizza. Min svoger bruger ikke kagerulle, for han kan andre tricks, men min svigerinde har en lige som din.

God lørdag.

Britt said...

Sådan skal kageruller være - uden håndtag og gerne en anelse tykkere på midten. Meget nemmere at bruge, så jeg kan godt forstå at du er glad for den.
Jeg har også Helgas hæfte og venter på AD bogen - jeg er slet ikke i tvivl om at det er årets udgivelser.

Merete said...

Jeg kan kun give dig ret, sikke mange lækre sager der er i "strik en stund".
Pizzaen siger også lækker ud.

Lea said...

Jeg gad da godt at se dit ansigt da du pakkede "pinden" ud!
Praktisk gave må jeg sige.
Men måske er du svær at finde gaver til, hvis du selv køber alle ønskerne:-)

nynne said...

Mange tak for en hyggelig eftermiddag. Håber snart vi ses igen.
Jeg har "gemt" min bog til en stund med ro og fred til fordybelse og nærlæsning.
Skimmede den dog på vej hjem i bussen - med en med passager der kommenterede - det var ret sjovt.
Slog op til Tørklædet - tror det bliver fedt.
Granite er på min huskeseddel til næste gang jeg skal på "kontoret"

Irene said...

Ærgerligt vi ikke nåede at ses!
Jeg glæder mig også til at tage hul på opskrifterne. Denne gang er der 4-5 stk jeg har lyst til:-)

KirstenK said...

Kaffe ser da helt og aldeles fortryllende ud...måske jeg for første gang skulle købe en strikkebog!

Onkel Anne said...

Sikke en lækker bog! Den må jeg fluks have fat i!

Tine said...

Uhm hvor ser dine pizzaer gode ud.
Dem kan jeg godt forstå Lise glædede sig til :-)

Og tak for en dejlig eftermiddag!

Vibekes lille ullne said...

Her var det mange fristelser både bøker og pizza! :)

Dere har så mange flinke designere i Danmark, jeg må nok se nærmere på noen av disse nye mønstrene. Ha en fin weekend! :)

Ulla said...

Uha det ser fristende ud. Annette D's bog kommer med hjem fra strikkecafé på torsdag, det er helt sikkert. Helga Isagers tjaaaa jeg vil lige høre, hvad teststrikkerne i blogland siger om størrelse og opskriftskvalitet.

Tak for tippet med kagerullen.

Fru Kahr said...

Tak for i går. Det var hyggeligt selvom jeg jo ikke skulle have bogen. Der er bestemt flere ting, som allerede er på min to-do-liste. Jeg glæder mig!
Lige nu gælder det dog andre projekter;-)

Mht. pizza, så brugte vi i flere år samme metode, som dig. Vores "vugge-kniv" blev dog væk. Så nu har vi et Kitchen Aid pizzahjul. Det er kram!

Strikkeheksen said...

Smart pizzaskærer. men lyder nu også praktisk med en saks - det skal jeg prøve ;-)

Tusind tak for en hyggelig eftermiddag, jeg kan godt forstå, du var nødt til at bage de skønne pizzaer :-)

Sidder og vinder garn til Regnvejrsdag efter en hård undervisningsdag - nu skal der bare slappes af og strikkes :-)

Lin said...

Her i Frankrig bruger vi saks, saa all osten ikke ligger i det ene hjoerne hihi. Sviger har en kagerulle som din og den ser rigtig god ud. (resultatet af dens brug er ihverttilfaelde meget laekkert).
Din pizza ser ogsaa god ud. Miam
Sikke en masse laekre modeller du der skal igang med. Glaeder mig til at se resultatet.