Saturday, June 4, 2011

Bea - Maybee.....

Den skal nok blive til noget - min Bea fra Kim Hargreaves, men den tager sin tid. Jeg er igang med 3. forsøg (størrelsesmæssigt - for jeg laver jo ikke strikkeprøver......).
Jeg strikker i en tråd Safran(bomuld fra Drops) og en tråd Lace (meget tynd uld fra Drops). Meningen at at den tynde uldtråd skal gøre den hvide lidt mindre hård i farven, men jeg synes den bliver alt for dominerende og ødelægger det fine enkle mønster der er i trøjen. Så det er en ommer!
Jeg har købt en anden tynd tråd - helt hvid - sådan at jeg kan få min enkle sommertrøje. Der er bare lige lidt opvindingsarbejde inden strikningen kan gå igang (igen).

Vi lader op - til i morgen. Lise skal holde fødselsdagsfest for klassen - 24. stk. unger i alderen 7-8 år i tidsrummet kl. 12.00-15.00.

Og så er det iøvrigt godt at vejret er lunt og dejligt, for det bliver ikke muligt med sko på fødderne i de næste par uger. Jeg tabte et stykke brænde - sådan et rigtig godt stort flækket stykke - ned over min ene storetå....... Hurra for klipklapper.

4 comments:

Fru Kahr said...

Jeg håber, Lise får en skøn dag. Vejret tegner jo lovende:-)

Jeg hepper på, at du får din "Overblik" færdig, for den er vanvittig lækker...når den er færdig;-)

Helle said...

jeg har gått og sett på den samme modellen, og synes den er nydelig. Det kan av og til som du sier være litt vanskelig å se hvordan 2 garn spiller sammen, men det ser ut som om du har fått et godt resultat nå.

Lykke til med selskap i morgen :)

Lis said...

Dit strik ser spændende ud, selv om jeg ikke helt kan forestille mig blusen færdig, men det kommer sikkert inden længe. Du er jo bare så hurtig til at strikke.

Sikke en flok at holde fest for, men læste at det gik godt.

Kh. Lis

strikkedilla said...

Så nydelig den blir. Ikke alltid lett med 2 tråder og se hvordan det blir, men dette ser bra ut.