Wednesday, July 13, 2011

350 masker.....

Jeg tog mig sammen, og fik strikket ærme nr. 2 til AD's Overblik, så jeg kunne få samlet trøjen og strikket videre. Nu er der KUN 350 masker på pinden ;-)

PS: Farven er meget mere lilla i virkeligheden......

(Faktisk burde Fruen her lavet en helt masse andet.... men er fuldstændig bidt af at få gjort Overblik færdig. Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg begyndte på den??? - Godt der er Tour de France i eftermiddag, så er der en undskyldning for at falde ned i sofaen med strikketøjet....)

Vores Clematis. Det er 3 år siden vi plantede den, og lige nu er den så flot.

15 comments:

Lis said...

Når man lige har strikket Camomille, lyder 350 masker af det rene ingenting :D Men godt du tog dig sammen for "Overblik" ser godt ud. Kan godt lide farven, som den er, så lidt synd for billedet at den er mere lilla.
Din Clematis billede ligner en postkort, ser smuk og hyggelig ud. Måske næsten en reklame fra Gartnerne. Så tror du har grønne fingre også :D Flot det er den ihvertilfælde.

Kh. Lis

Gitte said...

Lise - du har helt ret - med Camomille er der mange flere masker på pinden, men dog ingen snoninger. Tror det tager dobbelt så lang tid at lave pinden med snoninger.
Måske man skulle starte på nr. 6 ;-) Camomille er et fantastisk stykke strikketøj.

Nå - ikke klage hvis resultatet bliver godt, og det håber jeg.

Mariann said...

Hvor ser den flot ud din "Overblik" , og det samme gør din clematis.
Det bliver da bare dejligt at få cardiganen færdig, nu er der vel snart en bog på vej til dig, og det kunne jo være der noget der fristede :-)

Fru Kahr said...

Jeg hepper på dig. Overblik er en dræber, men det færdige resultat er altså anstrengelserne værd.

Kisser said...

Det kan være lange seje pinde med så mange masker.
Men resultatet bliver flot.
AD's opskrifter er gode at strikke efter.

Sigrid S. Eriksen said...

Ja der er rigtig mange masker når man samler - tilgengæld næsten ingen montering, hvilket jeg sætter umådelig stor pris på.
Smuk farve du har valgt.

Lykke said...

Åh, overblik er bare SÅ fin! Glæder mig til at se din udgave færdig, så håber ikke du snubler så meget på vejen som Tour de France rytterne gør ;-)

Irene said...

Den ser fin ud:-)

Helle said...

Skjønner nå hvorfor jeg ikke får til dette med sjal, når jeg hører dette med antall masker..

Tour de France setter preg på det meste her i huset. poden fyller år og vi skal ut og spise, men ikke før etter at dagens etappe er unnagjort.

Lydert said...

Min dårlige samvittighed kom et øjeblik op til overfladen - jeg har ca 12 cm Overblik liggende i kurven, kan ikke rigtig komme i gang. Din er dog blevet så superflot, at min måske også bliver færdig en dag

Helle : said...

Den er virkelig flot, ja det er med lilla er jo lige os ;-) tror den bliver super dejlig !

KirstenK said...

Hvor er den blevet fin...350 masker er dog trods alt en sjat...men det får jo ende engang!

Berit said...

Det lyder som om Overblik er én af de trøjer, som er træg at strikke, men som bliver et superhit, når først den er færdig. Din stædighed skal nok give bonus!

Tine said...

Hvor bliver den bare flot Gitte!
Hæng i, jeg er sikker på den bliver et kæmpe hit :-)

Sylvia said...

Hepp hepp med den! Jeg hadde engang 379 masker på et striketøy, og det var hårdt nok, på pinne nr 3. Nå ligger den der, som en ufo....den mangler en arm til, for å komme videre........kan det være så vanskelig??
Håper finværet når dere i morgen. det er spådd finere vær her i morgen, iallefall....
God weekend, Gitte.