Saturday, August 25, 2012

Searing - nyt og positivt indlæg!

Jeg skrev et indlæg den anden aften, som jeg fortrød. Denne "kanal" plejer at være min positivitetskanal. Indrømmet - det har været en smule vanskeligt at fokusere på det positive i den sidste måned, men nu er jeg ved at være mig selv igen - ryggen er på plads, og de meget ømme spændte muskler er ved at blive løst op, så!.

Jeg deltog i et HR-tiltag for flere år siden på arbejde - hvor man skrev 3 positive ting ned hver dag i en 3 måneders periode. Det skulle give en forbedret "lykkefølelse" (tilfredshed med livet) i en længere periode. Det lyder næsten lidt for enkelt og naivt - men det har en effekt på mig (for det meste...). I virkeligheden er det jo bare et spørgsmål om at fokusere på de ting der er sjove/rare istedet for at fokusere på de mindre sjove opgave som der jo er masser af hver uge. Og tænk at den øvelse kan holdes ved lige via en blog hvor man "møder" så mange søde mennesker med samme strikketrang (kunne her også have skrevet afhængighed :-) ! Og så til strik........

Første del af Searing fra Kim Hargreaves bogen Indigo.
Mønsteret ses faktisk ganske fint, selv om jeg strikker i sort :-) Jeg synes det er en fin detalje, at mønsteret "mødes" på midten. Farven er i virkeligheden kulsort og en lille smule blank. Det blanke kommer fra Drops Lacegarnet - den tynde uldtråd, som jeg strikke sammen med en bomuldstråd - Drops Safran.

 
Lørdagen byder på en lille strøgtur med 2 veninder og en frokost. Men - vi 3 tøser er lidt komiske! Dorte har øjenbetændelse, Jytte har brækket en tå, og så er der mig! Det betyder at vi stort set kun spiser frokost sammen. Aftalen er alt for hyggeligt til helt at blive aflyst :-)
 
I morgen er der strikkesamling hos Irene. Jeg glæder mig. I eftermiddag skal jeg have fundet på noget noget som er let at strikke. Jeg er næsten 100% sikker på at der ender med en optrævling hvis jeg skal strikke hulmønsteret og snakke samtidig........ Mon ikke der ligger et ufærdigt projekt et eller andet sted (faktisk er antallet af ufærdige projekter skræmmende stort, men sig det ikke til nogen....).

8 comments:

dqpage said...

Hej Gitte

Det er et rigtig smukt mønster du har på den Searing.

Dine tanker vedr. at fokusere på det positive kan jeg kun tilslutte mig. Ikke at man skal fornægte når noget opleves knapt så positivt - men at det vi fokuserer på, også er det, der skaber vores verden.
At skabe fokus på det der skaber liv og glæde ..
Det glæder mig det går bedre med din ryg nu. Det lyder som en drøj omgang.
mange hilsener
Mona

Uldbegavet said...

Din Searing bliver bare så flot. Du er utroligt dygtig til at strikke.

Jeg er enig med dig i dit syn på det positive. Jeg er generelt også et menneske der søger at se muligheder frem for begrænsninger, det kommer man længst med, er min erfaring.

Hvor er det godt din ryg har det bedre, så var det heldigvis ikke en diskusprolaps. Som sygeplejerske har jeg set mange mennesker med diskusprolaps og kender derfor symptomerne. Godt at du "bare" har et hold i ryggen. Det går heldigvis over af sig selv, selv om det kan tage tid. Rigtig god weekend.

Helle : said...

Uha godt Gitte at det kun var et hold i ryggen, det kommer man da over, selv om det kan gøre ondt ;-)

Skønt trøje du har fået strikke og super fine knapper som bare lige passe til den trøje.

Hils dem alle i morgen, vi skal holde fødselsdag her hjemme.

Knus
Helle

Helle said...

jeg har fått det samme rådet, å skrive ned 3 positive ting hver dag. Som mye annet falt det etterhvert ut, da det ble "en ting til" jeg måtte gjøre, men jeg ser absolutt hensikten med øvelsen.

Mønsteret i Searing fungerer like godt i sort som i hvilken som helst farge. jeg synes den ser ut til å bli elegant i sort, og med skjørtestoffet du har funnet frem tror jeg det blir høstens antrekk nr 1. :)

Lea said...

Flot mønster, lækker garn og smukt resultat. Det var præcis 3 ting:-))

Sylvia said...

Hei Gitte
Så godt å høre at du er litt bedre i ryggen nå. En fantastisk flott ide å skrive ned 3 positive ting, så slipper man hele tiden å ha det negative hengende over seg.
Når noe "tungt" oppstår hos meg, tenker jeg alltid at det vil jo bli bedre, og andre har det nok mye verre enn meg.
Searing ser absolutt LEKKER ut. Jeg strikker også hullmønster i sort, og gleder meg til å bli ferdig, siden det er tellemønster hele veien, og jeg ikke kan snakke med noen mens jeg strikker. Ved siden av produserer jeg pulsvarmere i stor scala, for det går av seg selv, og er fine gaver å gi bort.
Fortsatt god bedring! KNUS

Karen S, Lykkefanten said...

nogle gange kan det være en god ide at få luftet ud og så få plads til at vende sig mod det positive.
Dejligt, at der er gode ting at fokusere på, og især at din ryg er i bedring.

GrenDesign said...

Den bliver superfin!
Og jeg er helt enig i det med at fokusere positivt, sjovt nok, så virker det :-)