Tuesday, March 4, 2014

Old-school Teacher-kjole

Jeg er startet med at rette stavefejl i indlægget fra fredag morgen - det gik lidt stærkt - beklager!
Og så kan jeg præsentere: "Old-School Teacher" kjolen:


Faktaboks: Mønster fra Ottobre - no. 5/2011. Kjolen er syet i det lækreste uldstof fra City Stoffer og Garn i Århus (150 cm). Foret er købt hos Stof & Sy i Skanderborg (80 cm).


Jeg placerede lynlåsen lidt for langt nede i siden, og endte med at sy trenser (som min mormor ville være stolt af - dog er de ikke helt så fine, som dem hun kunne lave) til 2 knapper, så jeg kan få kjolen lettere af og på. Jeg forsøgte at pille lynlåsen op, men den skjulte lynlås sad godt fast, og jeg var bange for at lave huller i stoffet. Knapperne fungere fint lige over lynlåsen. Mønsteret har lettere tilretninger - bl.a. ligger jeg 2 cm til længden på toppen.


Jeg er ganske godt tilfreds. Der skal syes et par sommermodeller efter samme mønster.

Billederne af foret fik jeg taget for sent i forhold til lyset. Så jeg må vise det mørkerøde for med rensdyr/elsdyr senere :-)

Jeg "kom forbi" City Stoffer i går. Det blev til stof til 2 bluser og et par bukser. Jeg glæder mig til at komme igang.

Motionsstatus uge 9:
  • Løb: 4,5 km - og med en skade. Det bliver ikke til meget løb de næste par uger. En forstrækning i den ene lægmuskel driller (skyldes nok at jeg på 9 dage løb 26 km....) / mål på 8-10 km per uge.  
  • Gulvøvelser: 4 gange 
  • Cykling: 32 km (fredag tog jeg bilen så jeg kunne transportere morgenbrød)/ mål: 32-40 km per uge

8 comments:

Britt said...

Hvor er den fin. Det er lige et mønster for mig - en skam jeg ikke er helt så ferm ved symaskinen som du er

Eva said...

Lækker kjole. De har altså nogen lækre ting hos City Stoffer, - jeg var lige forbi forleden dag....

Øv med dit ben! Hvor er du flittig!

Strikkeglæde said...

En rigtig sød kjole, jeg kan rigtigt godt lide ærmerne.

Karina Bunkenborg said...

Den er virkelig flot og jeg er vild med farven!

Dorthe said...

Hvor er den flot din nye kjole, Jeg kan godt forstå at du "må" sy flere af denne model, i lysere farver - måske sommerfarver.
Jeg kan godt li det helt enkle snit i denne.

Du beviser blot endnu engang at du er kjolens mester - både på strikkepinde og på symaskine.
Fortsat god onsdag

Uldbegavet said...

Av det lyder ikke godt med en skade, du har da nok taget alt for hårdt fat.
Kjolen er superflot og jeg synes da ikke den er spor old school, men super aktuel og farven er lige til at spise.

Anonymous said...

Av det lyder ikke godt med en skade, du har da nok taget alt for hårdt fat.
Kjolen er superflot og jeg synes da ikke den er spor old school, men super aktuel og farven er lige til at spise.

Anonymous said...

Av det lyder ikke godt med en skade, du har da nok taget alt for hårdt fat.
Kjolen er superflot og jeg synes da ikke den er spor old school, men super aktuel og farven er lige til at spise.