Friday, February 19, 2016

Ommerstrik og fødselsdag....

"Sort Is" fra Annette Danielsens bog "Grønland".- Umiddelbart ser den fin ud, men den er for kort i ærmegabet til mig. Jeg glemte, at jeg skal strikke en str. large i længden selv om jeg strikker en str. small i bredden. Jeg har trævlet op, og ændret i raglan indtagningen så blusen bliver længere.......
 

Torsdag blev denne dejlige pige 13 år. Det er officielt - Lise er blevet teenager. Vi holdt familiefødselsdag (os 4) torsdag, og i morgen kommer det store ryk ind til "fødsesldagskalas" hvor både Søren og Lise fejres. 

 
Jeg har vinterferie - dvs. jeg har snart en brugt en. Det har været så dejligt. Jeg har lavet mad, været i haven, strikket og syet. Jep - kunne godt bruge 1 uge mere!



En aften hvor ungerne ikke var hjemme lavede jeg Karry suppe med kylling - efter Tines opskrift. I søndags var der møde i Strikkegruppen hos Tine, og det var som altid rigtig hyggeligt med god mad og dejlig æblekage og småkager.

9 comments:

Eva said...

Hvor bliver den flot, din "Sort is". Jeg er imponeret over din tålmodighed med optrævling.

Brugt ferie er jo egentlig ikke så spændende. Men det har været en dejlig uge, - også min, altså.

Britt said...

Hvor ser din trøje fin ud. Og tillykke med børnene, rigtig god fest

fru westerskov said...

Glæder mig til at se den skønne trøje på. Tillykke med børnene.

Strikkeheksen said...

Tillykke med hende, Gitte - hun er simpelthen sådan en dejlig pige, håber hun får alt hvad hun ønsker sig :-) Du er heldig med dine unger, Gitte - jeg tror ikke hun bliver den værste teenager, men den forvandling der sker i de år kan være fuldstændig uberegnelig ;-)

Hvor er det ærgerligt med den sorte is, jeg føler virkelig med dig. Hele februar har været som forbandet, hvad angår strik, jeg har strikket det meste 2 gange!! Men du kommer heldigvis snart på den anden side og får den fineste sorte is. Jeg overvejer at lave den i noget silkeuld fra Fur, men nu må vi se :-) Hav en rigtig dejlig fødselsdagsweekend og giv fødsellaren et kram og en hilsen fra mig :-)

Uldbegavet said...

Den bliver da superflot din sort is - hvad mon du strikker den i? - kan godt lide det melerede udtryk den har, den bliver lidt mere rustik end originalen og det synes jeg er flot.
Ærgeligt at du måtte trævle op, men godt gået at du ikke smed den hen i et hjørne af stuen. Den er så fin, så det ville være en skam, hvis den ikke blev færdig.

Hjertelig tillykke med din datter.

vibstrik said...

Hvor ærgeligt med optrævling og omstrik, men jeg er sikker på den er det hele værd, den er så flot.
Tillykke med familien og ikke mindst husets teenager. Teenageårene kan være udfordrende, men i virkeligheden er det jo hårdest for det unge menneske. Nyd det hele.

Sylvia said...

Hei Gitte
Endelig kan jeg kommentere. Nettet her hos mine foreldre er det noe feil med, og det kommer og går....
Så flott sort is blir. Og du trevlet opp igjen!!!! Jammen er du tålmodig .
Gratulerer med din Lise. Min Sophia ble 18 sist lørdag, og så ser vi jo hvor mye eldre vi også har blitt!!
Jeg har fått tilbake strikkelysten min, og har planer om mange nye prosjekter fremover.......
Må du ha en herlig lørdag.
Klem

Fríða said...

sikke mange fine ting du får strikket, og jeg er som altid fuld af beundring for hvor dygtig du er til at strikke til dig selv, det må jeg se at blive bedre til.
til lykke med din fine pige.
kh.fra Island
Frida

Tine said...

Sort Is bliver bare super flot i din version, så det var godt at du trævlede op :-)

Tillykke med Lise,
Håber I alle har fået fejret hende med maner.

Suppen ser rigtig god ud :-)