Saturday, June 18, 2016

Prairie strik, garn og garnstaffet

Jeg kan ikke mindes at noget voksenstrik er gået så hurtigt. - P4 skal være min nye ynglings. Sidste fredag slog jeg op til Prairie (fra Kim Hargreaves nye bog "Wilder"). En del bøvl med mønsteret efter kantborten (fejl i opsætningspinden) endte med en SMS til Lene for hjælp - og SÅ KØRTE DET BARE DERUDAF! Ryggen og forstykket er sat på ginen med nåle, og jeg er lige startet på første ærme. Jeg glæder mig sådan til den er færdig. Må vist en tur ind til byen i næste uge efter knapper.......


Garnstaffen sidste lørdag startede med brunch på Cafe Hack. Berit, Birgitte, Dorthe, Kristina og jeg fik lagt en god bund inden vi gik ud i byen.


 

Jeg fik lidt af hvert med hjem. Tine/Garnkisten havde bl.a. udsalg af Rowan uld/bomuld til kr. 20 per nøgle. Garnet passer til rigtig mange modeller i mine Kim Hargreaves bøger, og der var til en hvid og en sort trøje. Det sættes i gang til efteråret. Lige nu strikker jeg i bomuld, hør og silke.

Her er et par strikkemuligheder:


Hos Yarnfreak købte jeg garn til en top fra et strikkehæftet i Hendes Verden - anvendes over en hvid skjorte til efteråret:


Jeg holdt næsten helt til det sluttede incl. arrangement på Hotel Scandic i midtbyen, men også kun fordi Kristina, var så sød at låne mig sin seng i en times tid lørdag sidst på eftermiddagen, så jeg kunne blive rettet ud. Var jeg først taget hjem, var jeg ikke kommet afsted igen.


Det er helt fantastisk at man kan samle så mange strikkende kvinder (tror ikke der var en eneste mand på nær tjenerne) - nogle endda langvejs fra.


Et stk. søn, der er færdig med 10. klasse, og klar til at starte på HTX efter sommerferien. Han var lidt træt efter Fitness (vi kalder ham Fitnissen), og krøllede sig sammen på den 2. personers sofa. Jeg har tit og ofte svært ved at fatte at Søren er blevet så stor....... - 17½ år!


Bastian tog den korte tur i hundeskoven her til morgen. Tror han syntes jeg var lidt langsom. Der vanker altid godbidder ved lågen :-) Solen skinnede og himlen var blå kl. 06.50 i morgen.

6 comments:

Lilli said...

Ih din Prairie bliver smuk - den er også på min (lange) ønskeliste ;-)
Og sikke da en skøn tur I har haft med mange lækre indkøb!! Godt der var en seng så du kunne få det hele med :-)

Strikkeheksen said...

Ja, det er utroligt så hurtigt den bliver strikket, ikke? Men det er noget med, at mønsteret hele tiden er underholdende. Den bliver LÆKKER i råhvid, Gitte - jeg glæder mig til at se den, når jeg kommer ned til dig - tror da den må være færdig til den tid med den fart, du har på :-) Ufatteligt, at Fitnissen kan krølle sig sammen og rent faktisk sove på den bette sofa og tro mig, man kommer aldrig helt til at fatte, hvor store og gamle de bliver de kære unger ;-) Lyder da som om den Garnstafet var lidt hård ved dig? Men du fik det hele med og fik da helt sikkert svinget dankortet på de rigtige steder :-)

Lin said...

Fitnissen haha, godt navn, og smidig, det er han for at kunne klappe sig sammen i en to-personners, for han ser "lang" ud. Hvor hoej er han nu???? De "unger" vokser alt for hurtigt. Suk.
Den garnstaffet er en rigtig god idé. Ser saa hyggeligt ud, og sikke laekkerier du fik med hjem.

Chain of Yarn said...

Spændende dag med gode tilbud. Jeg må også forbi den garnstafet en gang! Din prairie bliver så flot. Heldigt at der var tilbud på Rowan Garner. Hav en god uge.

Gitte said...

Tak for kommentarerne. Fitnesscenter er ca. 1,92 høj 😀

Karen S, Lykkefanten said...

Garnstafet lyder altså til at være fantastisk... Det kan være, at det er næste år, at jeg skal besøge familien i Århus den dag :)