Monday, August 8, 2016

Blå Blonde

Da Lene var på besøg i sommer havde hun en gave med: 8 nøgler mørkeblåt Elastico fra Lana Grossa. Garnet skulle omsættes til den helt rigtige bluse, så der blev kigget i strikkebøger, prøvestrikket og trævlet op i et par dage. Til sidst endte det som en Kim Hargreaves inspireret bluse - en kombination af Prarie (den bølgede kan forneden på ærmer og bluse), Angie (ribkanten vendt om og ændret med mere hulmønster) og Misty (mønteret på trøjen) og så tilpasset med maskeantal efter garntykkelsen. Jeg er blevet ganske godt tilfreds med resultatet.


Det eneste jeg måske vil ændre er knapperne - og det kan jeg jo stadig nå. De blå knapper var på lager, og dermed lige ved hånden, men måske ikke helt lige den rigtige nuance. Den lille glasperle synes jeg var sjov som idé, men - jeg ved ikke rigtig....



Jeg havde blusen på tirsdag i sidste uge, og den var rigtig behagelig. En overskyet dag med lidt sol og regn. Den perfekte sommerbluse til vejret.


Blusen er strikket på p3,23 mm og 4 mm. Jeg har brugt lidt mere end 7 nøgler garn (ca. 370 gram).
Elastico er et meget dejligt garn at arbejde med. Det består af 96% bomuld og 4% polyester. De 4% gør garnet let og lidt mere elastisk end almindeligt bomuldsgarn er.

Jeg pønser på en bluse i mørkt rød - når det bliver december (og det gør det jo snart....) bliver rødt automatisk lidt "hot" :-). Jeg kan se at CityStoffer og garn har Elastico på tilbud lige nu, og de har en flot mørk rød på lager......

Tusind tak for de mange kommentarer til Prairie 1 og 2. Jeg har holdt sommerferie fra computeren - også privat, så jeg er bag ud med kommentarer på bloggene. Jeg skal en tur rundt i denne uge.

11 comments:

dqpage said...

Det er en rigtig fin kombinations-bluse du der har lavet. Flot-flot. Dog deler jeg din tvivl mht. glasknappen. Men ellers perfekt bluse. Har endnu til gode at strikke af elastico - Lene købte også til mig fra strikkegruppen, og det glæder jeg mig til at få prøvet.

Britt said...

Det er virkelig en flot trøje, du har begået. Jeg synes det er en super fin farve og den sidder helt vildt godt på dig

fru westerskov said...

Den er bare flot - en rigtig Gitte-bluse.

Lilli said...

Den er bare super flot og sidder jo perfekt på din slanke krop :) smukt design - med det bedste af det bedste ;-) Jeg er også vild med Elastico - det er lækkert både i strik og i brug.

Lydert said...

Du har søreme da haft fart på pindene, hvor er den blevet smuk

vibstrik said...

Fantastisk flot trøje, det er rigtig godt udtænkt, og den er skøn i den marineblå. Dine to Prairie - bluser har været god inspiration, og jeg strikker på ærme nummer to:-) Dejligt feriestrikketøj.

Strikkeheksen said...

Hvor er den smuk, Gitte og marineblå er fantastisk flot til dig :-) Jeg er nok enig i at knapperne kunne have en lidt bedre nuance - en lille perlemorsknap ville nok være perfekt! På den anden side - jeg ville godt nok være træt af at skulle sy så mange knapper i igen!! Rigtig god weekend, når vi engang når frem :-)

Strikkeglæde said...

Flot resultat :-)

Jette said...

Altså endnu en flot model i det garn, må da snart have afprøvet det også. Det er vild flot hvordan det fremhæver mønsterstrikken.
Og ja synes også du skal finde andre knapper, men det kan være svært at støve dem op, men lige pludselig falder du nok over nogle.

Helle said...

Den er virkelig flott. Har sterkt vurdert å prøve å få den på pinnene selv. Synes den er både lekker og feminin, og tenker at med en liten topp under i en kontrastfarge kan man også gjøre så mye ut av den.
Mørk rød hadde også vært mitt fargevalg..

jeg tror vi er mange som tar litt fri fra både pc og blogging i løpet av sommeren. Synes det er et sunnhetstegn. :)

Kirsten said...

Nej, hvor er den smuk !!!