Saturday, June 20, 2009

Evighedsblomster og dejlige overraskelser

Jeg har hæklet blomster i dag. Min veninde har en tunika, som hun er meget glad for, og som desværre havde fået en flænge.
Jamen, jeg hækler da bare et par blomster! Opskriften havde jeg fundet via Liselotte her et par dage for inden, og den brændte jeg for at prøve. Hvad var så bedre end en bluse med en flænge. Jeg fik blusen leveret sammen med et nøgle garn, der har præcis samme farve som knapperne.

Som sagt så gjort. Hun + familien kommer og spiser i aften. Der er syet en blomst over flængen bagpå. De 2 andre skal hun selv være med til at bestemme hvor skal placeres, og om de skal på. Håber hun kan lide resultatet.

Og så kom jeg den anden dag hjem til en dejlig overraskelse - en pakke fra Norge, fra Sylvia - med lækkert garn til 2 halstørklæder og 2 norske opskriftshæfter med spændende trøjer og kjoler. Der er desuden hækleopskrift med til det ene tørklæde. Det andet nøgle tror jeg skal bruges til dette Lace Scarf. Tusind tak, Sylvia.

Nu er der også en pakke på vej til Norge.

PS: Var til frisør med ungerne idag. Lise og hun snakkede om alder og hendes børn alder. Og så spurgte frisøren om ikke jeg var på alder med hendes datter - omkring 38! Altså - min dag er reddet!!!!

9 comments:

Nette said...

Og pludselig fik man Marimekko-associationer. :-)

Jeg hækler også lapper til ungernes tøj. De bestemmer selv farverne. Jeg har set lapperne købt i byen til 25-35 kr. stykket. - Der er for ikke engang fem kroner bomuldsgarn.

marianne said...

Det er da godt din veninde har en så sød veninde der lige har en god ide og så fluks hækler blomster der kan dække. Smart.

Fru Kahr said...

Det var da en smart ide med de hæklede blomster. Det ser rigtig godt ud:-)

Ulla V. said...

De ser ud som om de var født med tunikaen - den er langt smukkere med dine blomsterlapper.

Lige den inspiration som én på 38 er god til at give. :0))

Gitte said...

Resultatet blev rigtigt positivt modtaget, og de sidste 2 blomster blev syet på i aftes ;-)

Jette said...

Det var da en go' ide med de blomster. Og fin gave du har fået, det glæder jeg mig til at se hvad du får lavet af det.

Gitte said...

Tak Jette.
Jeg glæder mig også til at komme igang med garnet fra Norge.

Tine said...

Hvor er de søde de blomster.
Passer perfekt til kjolen.

Dejligt garn du har fået fra Norge.
Spændt på hvad du får ud af det.

Ses vi d. 25?
Så tager jeg bogen med.

Frk.Badegakk said...

Så gøy å se at du også har laget sånne blomster!=D
Det ble riktig flott synes jeg!