Sunday, June 7, 2009

Sommer top down cardigan til Lise

Lises top down cardigan er færdig. Den er ikke helt som jeg gerne vil have, bl.a. skal den være en smule større i halsen, Nu strikker jeg én mere med det samme, og så skriver jeg opskriften ned, som jeg kommer frem, så har det interesse kommer der snart en enkel opskrift på en top down cardigan str. 6-8 år her på bloggen:

Faktaboks: strikket på pinde 4 i Zodiac Karabella Yarns, 100% merceriseret bomuld - opskrift: egen

Lise har bestilt én i lyserød, så på onsdag skal vi ud og købe garn efter arbejde og børnehave.......

10 comments:

Strikkeheksen said...

Den er da blevet så fin og hvor ser hun bare sød ud :-) En lyserød vil vist også blive et kæmpehit!

Gitte said...

Hun har ellers ikke villet i lyserødt i lang tid. Så NU vil jeg benytte chancen, jeg er nemlig ikke helt ovre den lyserøde periode.....

Ulla V. said...

Den er blevet rigtig god!! Jeg er også vild med de 2 knapper - det ser bare smukt ud.
Og at du vil skrive opskriften ned lyder bare HELT forrygende. :0))

Helle : said...

Den ser ellers rigtig sød ud til hende. Jeg kan godt forstå at du ikke er helt over den lyserøde tid, kommer man mon det med piger i den alder ;-)

Irene said...

Hvor er den blevet sød Gitte! Og en lyserød vil klæde prinsessen rigtig godt,tror jeg.

Gitte said...

Tusind tak Ulla, Helle og Irene.

Ulla - det bliver et forsøg med opskriften. Har aldrig prøvet det før.

Helle - Næh - synes hun er så sød i lyserødt, men for ellers trækker blåt, sort og lilla rigtig meget...

Irene - Jeg vil skynde mig, inden hun skifter mening med farven!

nynne said...

Hvor er i begge fine.
Tror bestem også at lyerødt vil være fint til din datter.

Kludemutter said...

Hvor blev den fin ;)
Du er altså bare en knag til at strikke.
Yt.

Nette said...

Den er blevet fin. Sikke flot maskerne falder. Det ser nærmest helt maskinstrikket ud.

Gitte said...

Tusind tak - Nynne og Yt.

Nette - Det er bestemt håndstrik, selv om jeg nu godt kunne tænke mig sådan en maskine.....