Wednesday, September 29, 2010

Perler på snor og vild med hverdagen

Jeg så søndag aften et klip fra et interview med Jarl Friis-Mikkelsen, hvor han sagde at han er vild med hverdagen. Den har boblet lidt...... Han er da ikke helt tosset - faktisk ret snu, for - hvis man regner ud hvor mange fridag og arbejdsdage/hverdage der er på et år, så er der jo nok en overvægt af hverdage, og hvorfor altid se frem til weekend eller ferie, når der er flere af de andre. Så - jeg har besluttet mig at være vild med hverdagen - lige på nær nogle enkelte "møj"-dage som jo nok vil komme ind imellem ;-). Projektet starter mandag morgen, hvor jeg - når uret ringer - vil fortælle mig selv at - "jeg er vild med hverdagen".
Perler på snor - jeg er klar til at strikke fingerløse vanter. Sylvia sendte mig flere forskellige farver garn og perler, og jeg har ikke kunnet beslutte, hvordan det skulle mikses - det endte med lilla perler på lilla garn og grå perler på gråt garn. Lukkede øjene, greb et nøgle garn og en perle, og så var det det.

Ribblusen - ser mærkelig ud. Jeg håber på det bedste.
Vi var en flok piger i biografen i går og se "Hævnen". Hold da op den er god - barsk men god!

7 comments:

Kludemutter said...

Den er heller ikke værst den hverdag ;)

Glæde mig til at se perle strik.

Yt

Anonymous said...

Jeg kan også godt stemme for hverdagene :-)
Glæder mig til at se dine fingerløse vanter.
Og Hævnen er en film jeg stadig tænker på ind imellem :-)

Strikkeheksen said...

Du har nok ikke handlet hos Isabelle Smith - hendes slogan er også vild med hverdagen ;-)

De bliver skønne dine perlepulsvarmere :-)

Jeg mener, vi blev enige om, at den ribbluse ikke er mærkelig - især ikke når den smyger sig om Gitte den smækre ;-)

Glæder mig til at se dig :-)

Irene said...

Jeg mener den allerførste, der brugte det udtryk var Dan Turrel - men jeg kan også godt li`hverdagene:-) Har aldrig prøvet det der med at strikke perler på noget. Glæder mig til at se dine pulsvarmere m. perler.

Lin said...

Hopper med i klubben "vild med hverdag". Det var dog en rigtig god idé.
Er meget spaendt paa at se dit perlestrik.

Sylvia said...

Hei Gitte
Ja, nå er du vel igang med pulsvarmere med perler. De er så flotte og veldig gøy å strikke. Og det er flotte gaver å gi bort.
jeg liker ogsp hverdager best, siden det er flest av dem. For tiden er hverdagene så fulle, for hele familien, at vi slokner i hver vår stol rundt 21 hver kveld. Så i går tok jeg frem noen kanelboller som jeg varmet til en kopp te, og vi fikk hygget litt sammen før vi gikk til sengs litt senere. Det er nok mørket som også gjør at man blir trett. her er det også nattefrost, og man må skrape bilruten om morgenen :(

Fru Kahr said...

Ribblusen ser ud, som den skal. Så fortsæt du bare:-)