Wednesday, February 15, 2012

Katharine Hepburn Cardigan - hep, hep

Faktisk var det et næsten opgivet projekt. Jeg syntes at jeg strikkede og strikke og ingen vegne kom jeg. Men - pludselig glider det bare og jeg er snart færdig med det første ærme.

Trøjen er med 3/4 ærme - så det bliver en rigtig "forårsbebuder". Og der ligger stof og venter til en nederdel!


Jeg har sendt diagram og mønster til Cabled Carrie Scarf ud i dag via mail, og jeg håber alle har fået - både jer der skrev i kommentarfeltet på bloggen og jer der sendte mig en mail. Ellers skriv lige igen. Jeg har aldrig skrevet et mønster før, så - bær over med mig :-) Tusind tak for de positive kommentarer til tørklædet.

Dagen i dag startede med en løbetur. Der var ellers gået pause i den, men så kommer min ryg og fortæller mig, at jeg godt kan se at komme i omdrejninger. Sidste uge gik op i hat og briller. Mandag og tirsdag lå jeg under dynen og kunne knapt synke en mundfuld the. I stedet for at cykle på arbejde onsdag, torsdag og fredag fik jeg lift af min mand, og weekenden tja - synes ikke jeg var helt frisk.
For megen dovenskab (og især at ligge i sengen flere dage) er altså roden til alt ondt hvad angår mit velbefindende. Så i dag løbetur og masser af mave/rygøvelser og i morgen en cykeltur.

Vinterferie - jo - næste - det bliver til en masse arbejde hjemmefra og så et par dages ferie. I går var vi en tur i biografen og se Alvin og de frække jordegern 3. Vi kan lokke Søren, der jo nu er teenager, med endnu, ikke mindst fordi han havde fødselsdagspenge, der kunne brændes af på PS3-spil i Bruuns Galleri.

Lise ligger og hygger på sofaen med en film i dag. Hun startede vinterferien med opkast, og er ikke helt oppe på dupperne endnu. Vi andre håber at vi slipper....

Masser af tekst og ganske få (1) billeder :-)

12 comments:

Irene said...

Den er så fin den cardigan, så jeg hepper på, at du snart bli´r færdig.

Kirsten Amstrup said...

Det er da rigtig godt, at du har fået gang i cardigan'en igen. Den bliver simpelthen så pæn, og jeg kan godt huske dit stof til nederdel, der passer til. Det bliver et skønt forårsdress.
Åbenbart også godt at din ryg stiller krav til motionen. Sådan en ryg har jeg faktisk - og heldigvis ikke - men jeg skal dog ud og svømme idag, hvor jeg har fri.
Håber helbredet er ved at være helt på plads hos jer.
Og lige en sidste ting. Tørklædet. Det er gået min næse forbi, at du har lavet opskrift, som du deler. Jeg vil MEGET gerne have en: kirsten.amstrup@mail.dk

På forhån tusind tak.

Citronmoster said...

Jeg er vild med den cardigan og din udgave ser lækker ud. Er spændt på at se den færdig :)

Anonymous said...

Hej:) jeg ville også gerne be om dit mønster på tørklædet:)vh lenetved@hotmail.com

Uldbegavet said...

Det bliver en smuk cardigan, som du nok får færdig på et tidspunkt, selv om det lyder som om du har et rimeligt fyldt program. Heldigvis løber den ingen steder.

Strikkeheksen said...

Den bliver simpelthen så fin, så hep, hep :-)

Camilla said...

Din cardigan ser mega lækker ud, og Carries halstørklæde er vildt flot. Skal det ikke på ravelry?

Karen S, Lykkefanten said...

Du har nok ramt et sort hul, men er kommet fri igen ;)
Den ser nu altså ud til at blive super fin, så jeg glæder mig til at se den færdig ;)
God bedring til den sygdomsramte!

Sylvia said...

Jakken din blir flott, det vet jeg bare!
Og wow, det skjerfet (i rødt!!!) er jo fantastisk, Gitte!
Vel, så var det din tur til å bli syk. Jeg håper du er litt bedre nå, og at ikke dere har blitt smittet med oppkast og omgangssyke.
Jeg strever fremdeles med litt hoste, og i natt var jeg nødt til å stå opp og hive i meg en dobbel cognac, siden jeg ikke fikk sove. Skal si det hjalp!;)
Du er flink til å trene, det er ikke jeg (jeg spaserer kun) og i den siste uke har jeg frådset i kaker, og jeg tør bare ikke se på vekten.
Så drar vi også på en liten ferietur.........Vi snakkes!

Lin said...

Den bliver riiiiigtig laekker.
Og kan I saa komme til haegterne igen saa I kan faa jer en pragtfuld vinterferie.

Tine said...

Jeg hepper også!!
Den cardigan bliver da bare super flot!

Anonymous said...

Wow - hvor bliver den lækker.
Hvor er det godt at du ikke opgav projektet!