Tuesday, June 26, 2012

Et fint par :-)

Her er Lise og Bella, som absolut er et hit. Lise har spurgt og spurgt om der ikke snart var tøj færdig, og har planer om jakker, nederdele, shorts osv. Nu blev den lille gule kjole færdig, og de er begge fint pyntede. Jow, jow, den dukke skal jeg nok få glæde af :-)


Jeg har frygtelig lyst til kjolestrik - voksen kjolestrik, og en sommerkjole til Lise - men ind imellem skal der være tid til nogle små tøjstykker.


Jeg synes jeg brugte en masse tid på at "stabilisere hovedet" som der stod i opskriften - halsen skulle stoppes godt til. Det har jeg åbenbart ikke gjort ret godt. Efter en dag med Lise i skole var Belle meget "afslappet" i halsregionen. Lise synes nu det hele er fint :-)

Overvejer en KAL - både Tine og Kirsten er tilmeldte, og Kirstens tørklæde fra den sidste KAL af samme designer lokker. Har aldrig prøvet sådan noget før, og måske det kunne være en hyggelig lille ting ved siden af ALT, ALT, ALT det andet......

8 comments:

Lea said...

Meld dig endelig til, Gitte - jeg vil glæde mig til at følge dit sjal (og måske selv samle mod til at være med en anden god gang).

Og har du lyst til kjolestrik, så er der kun et at sige: følg lysten!!

Ulla Røjkjær said...

Hop du med på vognen. Der er sjovt.

Fríða said...

de klæder hinanden, de to damer.
kh.fra Island
Frida

Uldbegavet said...

Ja, det kunne godt lyde som om du hænger på at lave en sommergarderobe til den lille ny i familien, for det er klart at dukkemor må have lidt at skifte med.
Lise ser ud til at være rigtig glad for dukken og det er en sød kjole du har strikket til den.
Gid døgnet havde nogle flere timer, eller vi havde nogle flere arme.

Kirsten Amstrup said...

Det er den allerfineste dukke - og selvfølgelig skal du da med på næste Stephen West projekt - jeg tror overhovedet ikke det kan slå fejl.
Og idag har jeg lige lært af Lea, at sjaler slet ikke tæller som et strikkeprojekt, der er i gang (læs måske UFO) - så bare stå på!

Lin said...

Halloejsa hvor er de bare soede sammen. Vildt. Og et rigtigt paent saet Lise har paa. Er det dig der har vaeret ved maskinen?????

Gitte said...

Ja - Lin. Lises tøj blev strikket og syet til første skoledag i 0. Klasse :-)

Gitte said...

Ja - Lin. Lises tøj blev strikket og syet til første skoledag i 0. Klasse :-)