Sunday, October 14, 2012

Søndag med hæftning af ender og lidt montering

Nu har jeg efterårsferie! Jeg havde en meget travl uge og kom sent hjem fredag aften. Faktisk dukkede jeg først op til aftensmad kl. 18.30. Men - hvad gør det, når manden har gjort huset rent, der er dækket bord, lavet mad og der står et glas køligt hvidvin og venter :-)
De sidste mails m.v. blev klaret her til formiddag. Om lidt sætter jeg boller i ovnen og om 1 time er jeg klar til at tage i mødregruppe.

Mens vi snakker skal jeg hæfte ender - for jeg er nemlig næsten klar til at montere Ærteblomsten. 2 små ærmer er alt hvad det er blevet til i denne uge. Ikke meget, men lidt har også ret.


Torsdag aften var der iøvrigt Strikkehygge på Tranbjerg Bibliotek. Der var fuldt hus (sådan en 20 stk. strikkende damer), og godt gang i både strikke- og snakketøj. En af dem - Hanne - havde bl.a. et par fingervanter med, der var strikket på meget, meget tynde pinde (1,5?). Jeg føler mig som en ren strikke novice ved siden af hendes fine arbejde (ingen billeder- desværre). Næste gang er d. 8. november (hvor jeg ikke kan).

I formiddags forsøgt vi at sætte nye hækplanter. Men - vi måtte fortrække indenfor. Sikke dog et vejr. Søndagen bliver vist en fortsættelse af lørdagen (med et lille afbræk i mødregruppe), hvor man bare skal hygge.

Lise og jeg forberedte iøvrigt tilbehør til hyggestunderne i efterårsferien i går. Fryseren er nu fyldt med kanalsnegle og chokoladescones......


Lise lørdag: "Mor - det er pyjamasdag i dag :-)" - og jeg var helt enig.......

8 comments:

Ulla V. said...

Lise har ret fuldstændig ret. Pyjamas er hvad vi skal have på i dag. (Måske jeg lige smutter i noget andet for en kort stund når jeg skal handle ind). :))

Jeg er simpelthen vild med dine 2 Ærteblomst kjoler. Snittet er så smukt og og klæder dig fantastisk.

Hyg jer rigtig meget med hækplanter og hinanden, og hils Lise og sig, at hun er vel nok blevet høj. Og stadig utrolig sød at se på. :))

Eva said...

Pyjamas-dag, det er lige hvad det også er i dag. Der er i hvert fald blevet hygget igennem her på matriklen.

Din kjole bliver så flot!

Helle said...

Så koselig. :) jeg regner med at etterårsferie er det vi kaller høstferie i Norge. En god pust i bakken, når man nærmer seg mørketiden kan man saktens trenge.

jeg synes det høres ut som om du har veldig travle dager, så jeg er imponert over at du har fått ferdig 3 ermer mellom alle dine andre gjøremål. Kos dere i ferien deres. Og erteblomst blir jo bare så flott.

Marianne said...

endnu en ærteblomst så smuk
dejligt med ferie og lækre sager at hygge med :)
I ønskes rigtig god ferie
kh ♥

Citronmoster said...

Det er skønt med sådan en "pyjamasdag" og dejligt når fryseren bugner af gode sager :)

Dorthe said...

Hvor er Lise dog skøn i pyjamas - det ser ud til at være max hygge...
Rigtig god ferie.

P.S Glæder mig til at se en evt. udgave af fingervanterne, du skal nok få dem lavet ligeså flotte - om ikke andet så bare som "ekstra" krydderi her på kjolekanalen....
Dorthe

Lea said...

Hvor skønt sådan at hygge med bagning og fylde fryseren med skønt bagværk.

Ih, jeg behøver vel ikke sige at jeg glæder mig meget til at se dig i din nye Ært! Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at den sidder perfekt på dig; du er og bliver altså "Kjole-mesteren", Gitte!

Uldbegavet said...

Hyggeligt med en pyjamas dag. Jeg håber I får en rigtig dejlig ferie.