Saturday, May 18, 2013

Statusser på strik og ryg

Sadie venter på at blive syet sammen. Egentlig skulle jeg have købt knapper i dag, men det må vente til efter Pinsen, for Lises kanin blev syg og findes desværre ikke mere. Vi har lige nu en rigtig ked af det pige.


Sommerkjole til Lise. Opskriften går godt nok kun op til 8 år, men det bliver en "smal sag" at forvandle den til en str. 10-12 år.


Med hjem kom også sommergarn til 2 bluser mere til fruen selv. Jeg er forsigtigt gået igang med Daisy, og så er der et par andre Kim Hargreaves modeller på tapetet.

Jeg har været til en MR scanning - 45 minutter inde i sådan et rør er godt nok lang tid! Resultat - lidt slid (men ikke unormalt for en på min alder), lidt slidgigt og 3 fremskudte ryghvirvler - men kun 3% - og derfor ingen grund til yderligere aktion. Overhovedet ingen antydning af en diskusprolaps - og det var det jeg frygtede mest. Årsagen til nerven der sover i venstre ben - tja - måske de fremskudte ryghvirvler.
Basalt set er det eneste jeg skal undgå tunge løft, og så skal jeg en tur til fysioterapeaut for at få hjælp til at træne ryggen på den rigtige måde, så der bliver et stærkt korset til at hold skelettet på plads!! Ifølge lægen skal der vægttræning til - og det ca. 3 gange om ugen.
Jeg glæder til at blive aktiv igen!

9 comments:

Uldbegavet said...

Det var da fantastisk gode nyheder at du ikke har en diskusprolaps. Så var de 45 minutter i MR Scanneren givet godt ud.
Blusen ser skøn ud. Lækker farve.

Sylvia said...
This comment has been removed by the author.
Sylvia said...

Så leit med Lises kanin. Jeg håper det hjelper å trøste henne litt......
Du e jo nesten ferdig med den røde blusen. Den ser riktig lekker ut, Gitte. Jeg er iferd med Åge opp mitt røde Sommerprosjekt, derfor har jeg begynt på noe nytt, kremt. Så dumt med den ryggen din, men håper det vil bli bedre med litt trening.
Ønsker dere alle en riktig god Pinse. Knus

vibstrik said...

Spændende projekter, og altid godt med gode nyheder. Specielt når det gælder helbredet. Har selv stor gavn af Pilates til træning af en slidt ryg og nogle fremskudte ryghvirvler. God træning:-) - og god strikkelyst.

Fru Kahr said...

En MR-scanner er ikke det mest oplivende (og så larmer de.....). Godt at du tilsyneladende kan få det bedre ved den rette motion:-)

Lin said...

Det kan jeg saa sandelig godt forstaa at du goer. God nyhed at du slap for diskusprolapsen. Bliver man ikke saadan lidt meget klaustrofob inde i saadan een maskine?????
Den Sadie ser flot ud, og laekkert strik du har paa pindene.
Stakkels Lise, det er ikke sjovt det hun gennemgaar nu. Ekstra stort knus til hende.

Kirsten said...

Det var godt at det ikke var en diskos...
En tur til kiropraktor vil kunne sætte knoglerne og leddene på plads. Og med genoptræningshjælp fra physsen, bliver du klar på no-time :-)))

Helle said...

Så leit med Lises kanin. Alltid trist når kjæledyr ikke er mer.

Midt oppe i alt så er det da gode nyheter med ryggen din at det ikke er en diskursprolaps. Sånn sett kan Nå kan du få tilpasset trening og forhåpentligvis på no time løpe avgårde på høye heler igjen. :)

Saide ser lekker ut, liker den godt i rødt.

Unknown said...

gode nyheder !
glæder mig til at se blusen færdig