Saturday, November 16, 2013

Nu mangler jeg "kun" ærmerne

Dvs. næsten - jeg skal også strikke 4 striber frem og tilbage på bagstykket, men jeg tror lige jeg tager et par ærmer først. Fair Isle strik med vrangpind og 3 garnfarver er absolut ikke min farvorit.

Der er ikke så meget at præsentere på bloggen for tiden - for når jeg endelig strikker - og det har der ikke været megen tid til (50 timers arbejdsuger + 3 lørdage i træk med fødselsdagsfester), så strikker jeg på min kjole i mange farver. Og den bliver man altså ikke sådan færdig med over night.


Jeg er lidt usikker på om jeg kan få kanten til at se pæn ud ved at sy et silkebånd på bagsiden - eller jeg skal trævle op nedefra, og strikke en ny kant på - men det problem løser jeg når ærmerne er færdige.

I morgen får jeg besøg af strikkesøstrene. Søren (sønnen) har sørget for at huset er støvsuget (sådan da! - lønnen er udbetalt) og Jørgen (manden) har ordnet badeværelserne. Der mangler "bare" lidt oprydning, en frokost og nogle muffins - så er jeg klar til en hyggestrikkeeftermiddag, og sådan en trænger jeg til!

12 comments:

Sylvia said...

Din kjole blir såååå fin!!! Passer den ikke deg, altså for stor, passer den nok til meg ;) hi hi
Kan du ikke prøve med en krebsemaske kant nedenfor, så den ikke krøller? Det pleier å hjelpe.
Du har en travel hverdag. Godt du har de der hjemme, som kan hjelpe til.
Så hyggelig med strikkesøstrene på besøk. Jeg håper du får strikke litt, og masse snakk og latter.
Klem

Angelikas quilts and knits said...

kjolen bliver så flot og kanten... den tid, den sorg :-)
jeg glæder mig til at se den færdig

strikkeglade hilsner
Angelika

Britt said...

Hvor er den flot! Der err noget enkelt over den selvom der er mange farver og mønster

vibstrik said...

Fantastisk kjole, den er da det hele værd

dqpage said...

Hold da op - hvor bliver den bare suveræn flot !

Tine said...

Den bliver godt nok flot!
Glæder mig til at se den lige om lidt :-)

Lin said...

Avra hvor bliver den bare flot.
Vrang med tre farver.... Godt forstaa du nupper aermerne foerst hihi.
Hav en rigtig god strikdag med soestrene og hils dem allesammen.

Lis said...

Ønsker dige en skøn søndag i godt selskab.

Kjolen bliver da bare super lækker.
Ærmerne skal du nok få styr på det er jeg sikker på.

Kh. Lis

Gitte said...

Den bliver så smuk den kjole, måske kunne du gøre som på Ad's skovtur og strikke en lille ribkant forneden

Fru Kahr said...

Hold da op sikke et arbejde!

Jeg håber, I har haft en skøn eftermiddag (i virkeligheden sidder i nok stadig fordybet i strik og snak).

Helle said...

For et arbeide du har gjort med kjolen din! Den blir utrolig flott. begge løsningen du skisserer kan fungere godt. Selv så plukket jeg opp masker fra undersiden på en genser hvor kanten krøllet seg opp, så jeg slapp arbeidet med å rekke opp kanten.

Kjenner godt igjen det å jobbe minst 50 timer i uken hvor det kun er igjen noen få timer igjen som skal fordeles til trening, middag med familien og litt kjøring om kvelden for å sørge for at datteren kommer seg trygt hjem om kvelden... Phu.

FruSøglimt said...

Det er også et stort projekt. Men hvor er det flot både model- og farvemæssigt.