Monday, January 20, 2014

Søndagsstrik og boucle-uldkjole

Boucle-kjolen i uld/silke er syet færdig. Lørdag aften fik jeg syet det sidste i hånden - lige før håndboldkampen - så den var klar til at tage på søndag.


Søndag var der træf med strikkesøstrene hos Berit. Vi havde som altid en hyggelig søndag med dejlig frokost og hjemmebagt kage til eftermiddagskaffen. Og ikke nok med det - der er lagt planer for de næste mange måneder, så vi er helt sikre på at der er strikketid i 2014 også!

Berit - og med udsigt til kage og chokolade.....


Dorthe, Mette og Tine (jeg fik Tine til at levere min gaven til Berit: bl.a. strikkepinde fra det kendte mærke "Knut Pucks" fra Fandango - stavekontrollen på mobiltelefoner er IKKE tilpasset strikkere.....)


Birgitte, Mariann, Dorte og Mette - og udsigt til mere chokolade...... 


Jeg strikkede på Camomille, og fik klippet stof til kjole, da jeg kom hjem:


Farven er ikke helt god. Stoffet er mørkt bordeaux ligesom garnet.

Motionsstatus for uge 3:
  • Løb: Kun 7 km mod et mål på 8-10 km. Jeg var afsted lørdag på hvad der skulle have været en tur på 5 km - men jeg løb i sjap og slud, og løbeskoene blev hurtigt gennemblødte af isvand. Efter 2,5 km var fødderne følelsesløse, så jeg afkortede turen. Bastian forsøgte at komme uden om de største vandpytter (næsten håbløst). Han er ikke specielt glad for vand.
  • Gulvøvelser: 3 (= mål)
  • Cykling: Yes - 40 km ialt - til og fra arbejde trods vejr (mål: 32-40 km  per uge) 
  • Gåture med hunden: 2 (mål: 2 stk.)

6 comments:

Tine said...

Hvor er den fin din kjole.
Jeg var slet ikke klar over at den var så ny :-)

Tak for hyggeligt selskab!
Jeg får kigget på datoer i morgen :-)

Kunne se at Berit fik gavekort til Helga Isvaflers nye bog.
Glæder mig til at se den ;-))

Sylvia said...

Din kjole ble enkel, men flott. Den kan du bruke alle slags farger til også.
Det ser så hyggelig ut på deres strikketreff. Og som jeg sa hos Tine, vet jeg at det er fin stemning hos dere, siden jeg har møtt halve delen av strikkesøstrene, og strikket sammen med dere ( på Fanø, husker du....)
Ellers synes jeg du er utrulig sprek, som trosser all slags vær for å trene.

Berit said...

Du var bare så elegant i din nye kjole!

Må sige, at det der nye pindemærke Knut Pucks er superlækkert ;-)

Og som Tine skrev, så glæder jeg mig til at få fingrene i Helga Isvaflers nye bog. Dejligt med nye strikkedesignere, hihi!

Aj, spøg til side! Det var dejligt at se jer igen, og der er jo ikke så længe til vi ses igen!

Uldbegavet said...

Det er ikke noget under, at du har sådan en flot figur, med det motions program du har, jeg er vildt imponeret over, at du løb så langt med skoene fyldt med isvand, der skal noget viljestyrke til at løbe/cykle i det vejr vi har for tiden.
Kjolen er superflot og klæder dig rigtig godt.

Lin said...

Rigtig flot kjole. Og du har jo ogsaa figuren til det, og nu har du fortalt os din hemmelighed haha. Helt vimmer hvor er du sporty.
Som altid ser I ud til at raahygge.

Irene said...

Det ser meget misunderligværdig hyggelig ud.:o)