Tuesday, June 30, 2015

Får på gine

Min fåretrøje er næsten færdig. Jeg mangler stadig lige det sidste. Lynlåsen har voldt en del problemer. Jeg har anvendt teknikken med at hækle og klippe til lynlåsen. Men, men, men - for det første har jeg hæklet for løst, så siderne blev lange. Derudover fanger hæklingen slet ikke alle trådene. Det var meningen at lynlåsen skulle syes i på gammeldags vis, men jeg bange for at jeg får huller i trøjen, og derfor er lynlåsen riet i fuldt synligt udenpå. Lynlåsen skal gennem symaskinen, så alle tråde hæftes. Ellers ender det med at nogle af fårene stikker af.......


Derefter skal fårene vaskes, og så har jeg mig en skøn trøje, som er lige til at flytte ind i. Jeg har prøvet den og størrelsesmæssigt er det "den løse krybe ind i-type" - en hyggetrøje.



Mere om garn, møstertilpasninger osv. når trøjen er helt færdig.
På det øverste billede kan I skimte en hæklenål...... - jo, jeg hækler...... Også mere om det senere.

Sommerferie? Yes. 1 arbejdsdag tilbage, og derefter 3½ uges ferie. Jeg glæder mig så meget.

13 comments:

Eva said...

Den er bare så vildt flot, din fåretrøje.
Sommerferie er det nye sort!

Uldbegavet said...

Den er helt forrygende - er vild med designet og ideen med lynlåsen. Det er nok en god ide at sy den fast, så du ikke skal bruge ferien på at løbe rundt og fange får. Rigtig god ferie, når du kommer så langt.

Britt said...

Det er virkelig et flot arbejde, jeg er vild med trøjen

Jette said...

Ej, altså den gad jeg godt eje, helt vildt flot er den blevet. Den har vist godt af at få syet den lynlås godt fast, synd hvis fårene render hjemmefra.

vibstrik said...

Hvor er den bare flot. Jeg håber du får styr på fårene, men det lyder sådan. Rigtig god sommer.

Tine said...

Den er blevet super flot!

Rigtig god sommer :-)

Helle said...

Den blir jo så fin. Jeg lette og lette etter glidelåsen, men kunne ikke finne den. Jeg trodde du skulle lage en jakke og ha åpning midt foran! Men den ble en veldig fin detalj på genseren. Synes det alltid er nervepirrende å klippe opp i strikketøy, og har ennå ikke forsøkt meg på heklemetoden.
God ferie jeg regner med at strikketøyet er med. 😉

Lin said...

Rigtig flot. Ja vi kan jo ikke ha' at faarene stikker af, for saa maa du have dig en hyrdehund haha.
Rigtig rigtig god ferie.
Knus

Unknown said...

Den er blevet super flot og man kan slet ikke se at det ikke var planen fra starten med den lynlås

Sylvia said...

Hei Gitte
Så fin din fåretrøje har blitt.
Altså, jeg syr alltid før jeg klipper. Du kan jo hekle også, og sy kun en søm, mot de tre jeg pleier å sy.
Hva er det så du hekler, som ligger på bordet der?
Ha en riktig fin sommer. Her har den endelig kommet, og jeg nyter den så mye jeg kan.
Klem

Anonymous said...

Hvor bliver den fin. Og jeg er vild med lynlås-løsningen. Alt for at slippe for at trevle op :)

dqpage said...

Du må have en rigtig god ferie :o)
Din fåretrøje er superflot. Og nej - fårene skal da ikke stikke af ;o)
jeg har ikke vovet mig ud i at hækle til opklip - synes syning virker mere solidt. Jeg håber det lykkes at få monteret lynlåsen så alle får bliver - og du får en yndlingstrøje .

Barwitzki said...

Jaaaa... jeg liker veldig :-)))
Herlig er genseren... super med rød kanten.
God ferie! God sommer deg!
Hilsen sender Viola