Sunday, April 27, 2008

Elizabeth Bennet Cardigan / De voksnes rækker

Her er den så - EB Cabled Cardigan fra bogen Fitted Knits. Jeg har lige syet ærmerne sammen og knapper i (14 stk. men der blev 15 knaphuller, så jeg håber butikken har én mere). I morgen skal den ligges i pres.

Umiddelbart er jeg super tilfreds med den. Strikkefastheden passede næste, og garnet var dejligt at arbejde med. Måtte dog tage 10 masker ud v. snoningerne i ærmerne for at de blev store nok.
Det har været en hektisk weekend. Vi har stort set ikke været hjemme. Familien tilbragte hele lørdagen i den lokale hal/idrætsklub til klubmesterskaber i badminton (Søren, der kom hjem med en sølvmedalje i double).
I dag søndag har vi været til konfirmation. En rigtig dejlig dag har det været.
Det der med de manglende bedsteforældre kommer op engang imellem. På vej hjem snakkede vi om mormor (min mor) - om jeg godt kunne huske hende, og hvor gammel jeg var da hun døde (17). Søren: "Men så var du jo trådt ind i de voksnes rækker"............. Så måtte vi altså smile ;-) - han har da hørt efter til talerne i dag.

3 comments:

Karina said...

Hvor er den blevet flot og farven....åh, den er jo lige i skabet :-)Hvordan ser ærmerne ud når den er på? Måske vi kunne få et billede hvor trøjen er på?????

Ulla V. said...

Allerførst et stort tillykke til sølvmedaljevinderen. Hvor var det flot :0)

Og din cardigan fortjener nærmest også et tillykke ;0) Jeg er sikker på den vil klæde dig. ( Jeg har jo set det ½ af din krop ;0) )

Han har jo ret, ham Søren: du måtte jo have været trådt ind i de voksnes rækker, da du mistede din mor...."voksen" eller ej - alligevel må det bestemt ikke have været nemt.
Børn har virkelig evnen til at gøre svære emner lettere, på deres helt egen vidunderlige facon :0)

Gitte said...

Tak Karina. Jamen ærmerne er altså super flotte. Jeg skal nok sætte et billede på bloggen med "giraffen" inden i. Tror snart at jeg laver én til i en anden farve.

Tak Ulla. Han var rimelig stolt, selv om han nu gerne ville have haft en guldmedalje ;-)
Jeg er vildt gad for cardiganen. Mangler lige en knap inden den kan rigtig indvies.
Nej - det var da ikke nemt, men samtidig har jeg haft en super god og tryg opvækst hos min mormor og morfar. Min mor og jeg boede hos dem, og de "overtog" mig da hun blev syg - på en måde er jeg vokset op med 2 mødre og 1 far ;-), og har utroligt mange dejlige minder.
Min mor havde sclerose, og fortjente absolut at få fred til sidst.