Saturday, September 6, 2008

Striber og roser

Efter en hektisk arbejdsuge med lange arbejdsdage er weekenden endelig ankommet. Vi har sådan nydt morgenen med aviser og hjemmebagt brød. Det er flere uger siden vi har siddet hjemme og spist morgenmad lørdag og søndag. I dag skal jeg med ungerne i Cirkus Charlie sammen med Lises veninde og hendes mor - og i morgen i mødregruppe, men ellers er der dømt hjemmehygge både lørdag og søndag aften. Hyggen inkluderer selvfølgelig strikketøj ;-) Det går stærkt fremad med den stribede sweater, og i gemmerne har jeg fundet et mønster på broderede roser. Tine har meldt sig som læremester, hvis jeg mangler hjælp til at brodere maskesting. Forestiller mig roserne i 2 røde farver og måske en pink.

Juubiiii - det er weekend!

14 comments:

Strikkeheksen said...

Ja, der er ikke meget der slår en stille, langsom weekend morgen :-)

Jeg er meget spændt på at se resultatet af den trøje. Held og lykke med broderiet :-)

Karina said...

Ser da super ud. Spændende med broderiet! Rigtig god weekend til dig!

Gitte said...

Strikkeheksen - du har helt ret. Sådan en morgen, hvor man ikke skal fare ud af døren.....

Jeg er også selv ret spændt på resultatet ;-)

Hej Karina - Tusind tak.
Også god weekend til dig.

Helle : said...

Tror bare det bliver helt vildt flot.

God weekend !!

Gitte said...

Tak Helle. Også god weeekend / søndag til dig.

Irene said...

Den ser spændende ud din trøje. Det kan være Tine skal lære os begge at brodere maskesting, når vi ses. Jeg kan nemlig heller ikke.

Anonymous said...

Hei Gitte
Etter en liten ufrivillig pause er jeg nå tilbake i min blogg. Det er TIDEN som tar all plass. Jeg skulle vel hatt en ekstra dag hver dag, til å gjøre hva jeg egentlig har lyst til.
Din trøye bliver smuk!!!

Gitte said...

Hej Irene - To sjæle én tanke ;-) Skal dog liiiige prøve inden om jeg ikke kan finde ud af det.

Hej Sylvia - Godt at høre fra dig igen. Kender godt det der med tiden. Der burde minimum være 3 dage i en weekend.
Jeg håber den bliver flot. Synes det var lidt for kedeligt bare med striberne.

Ulla V. said...

Jeg har det lidt med stof, som du har det med denne trøje: det er spændende at kombinere forskellige mønstre. Jeg elsker f.eks. broderi på ternet og stribet stof.

Jeg er sikker på, at resultatet bliver sejt - og hvor skønt at ingen andre har en magen til....

Rigtig god mandag, Gitte - jeg håber, at ugen bliver knap så hektisk som den forgange! ;0)

Tine said...

Dejlig trøje.
Det bliver fint med rosen, tror jeg.
Held og lykke med broderiet :-)

Gitte said...

Hej Ulla - Jeg håber det bliver godt ;-) Ihvertfald er det sjovt at lave noget der er anderledes.

Håber også denne uge bliver bedre. Det tegner sådan......

Hej Tine - Hvad mener du med held og lykke. Du har jo lovet at stå bi?!!!..... ;-)
Håber du havde en god tur til København.

Tine said...

Jeg har da fuld tillid til, at du selv finder ud af det :-))

Men hvis det usandsynlige skulle ske, så råber du bare hjælp :-)

Tine said...

Ellers er der også hjælp at hente her :-)

http://www.helgas-broderier.dk/maskesting.htm

Anonymous said...

Den må vi se mere til! Lavede engang en grå cardigan med lyserøde roser broderet på. Det tog lang tid at lave, men den var flot. God kombi med striberne. Broderiet klarer du nemt med lidt tålmodighed.
Berit