Sunday, December 6, 2009

Hjerter fra Norge og juleroser fra Nordjylland ;-)

Endnu en Lise-kjole. Denne gang syet af stof, som jeg købte sidste år til puder foran pejsen. Jeg så en eller anden meget hyggeligt julereklame, og så måtte jeg altså sy puder. Meeen fakta er at her i huset tror Bastian (hunden), at alt hvad der ligger på gulvet af puder m.v. er til ham, så planen blev sat i bero.

I år er stoffet så transformeret til en julet kjole til Lise, med hjerter fra Sylvia i Norge, og Juleroser hæklet af Lene fra Nordjylland (egentlig er det Valmuesøster, men jeg har omdøbt dem til juleroser ;-).
Mønsteret er endnu engang Onion nr. 20022 - denne gang med lange ærmer.
I dag skal vi først til minikonfirmand afslutning, og så til juletræ på mit arbejde.

Der sker også noget på strikkefronten, ikke mindst kommer der til det efter en inspirerende lørdag eftermiddag med Annette Danielsen på Bymuseet i Århus. Mere om det næste gang.

PS: Lene - kan roserne tåle en 40 graders vask?

7 comments:

Strikkeheksen said...

Nu er valmuesøster også blå i virkeligheden, så du må kalde dem lige, hvad du vil :-) Kjolen er jo nærmest blevet international ;-)

Hvor er både Lise og kjolen fin og hvor er du flittig - den søde pige har da vist efterhånden en kæmpe garderobe ;-) Hun ser under alle omstændigheder ud til at nyde det :-)

Strikkeheksen said...

UPS: Blomsterne er strikket i ren uld, så jeg tror, de filter ved 40 grader - men det kan man jo så bare vælge, at de skal ;-)

Ked af, jeg ikke kunne være med i går, men jeg prioriterede et besøg hos min 95 årige tante, der er faldet og har brækket hoften.

Jeannette Mariae said...

Hvor er den blivet fin, kjolen til Lise.

Hun er altså en solstråle at se på ;-)

Sylvia said...

Så ble de da brukt til noe, disse knappene.....Kjolen er flott, og det er pigen som har den på også!!!

Anonymous said...

l?rt en masse

Helle : said...

Hvor er den sød til hende, og man kan jo se hun er glad !

Jeg kan se du også får nogle sjove kommentar på din blog, jeg kæmper med nogle som ikk er tit at komme af med.

Anonymous said...

Sikke nogle fine kjoler du får syet til Lise, men når hun ser så glad ud i dem, så kan man jo næsten ikke lade være :-)