Tuesday, December 22, 2009

Jeg når det, jeg når det...

Ja - ikke det hele, men det meste ;-)

Jørgens trøje - nu mangler jeg kun kraven og så montering! Tak for alle de søde og sjove kommentarer til rosentrøjen. Heldigvis for Jørgen er hans sweater strikket med strukturmønster, så - desværre - kan jeg ikke brodere et rensdyr på forsiden ;-)

I dag har både Jørgen og jeg handlet - hold da op hvor man slæber hjem!! Er det nu også virkelig nødvendigt? Åbenbart - ja.

Ungerne gik hjem lige efter skole i dag - og det var 2 rødkindede juleglade børn der kom hjem klar til juleferie.

I eftermiddag har vi bagt 2 hold "småkager". Chokolade/kanel kager, som senere bliver pyntet med glasur og sukkerkugler, og så knækbrød som her i huset også kaldes småkager (Søren)! Knækbrødet skal spises med brie, og så mit hjemmelavede nøddeguf. Idéen fik jeg hos vores lokale slagter, hvor 100 gr. kostede 30 kr. Jeg har blandet honning, appelsinskal og -saft, citronskal, 1 stang vanillie med forskellige nødder og tranebær. Uhmmm.

Og så - Tusind tak til Irene for den fine award, som jeg lige har fået og er meget glad for. Det er så skønt at kunne dele sin hobby med så mange dejlige kvinder - heriblandt Irene. Med frygt for at lyde en "smule oversentimeltal" - så har det for mit vedkommende været en utrolig positiv verden at komme ind i - denne blogverden. Hvor får man ellers så mange søde bemærkninger og kommentarer? Jeg er afhængig ;-)
Jeg skal give den videre, og det er aldrig, aldrig let - valget falder på Sylvia - en skøn norsk strikker, og Ulla - en skøn nordjydsk strikker og syerske.......

8 comments:

Lykke said...

Dejligt at nå at få julegaverne i hus :-) Den nøddeblanding til brien lyder rigtig spændende, det skulle jeg måske kaste mig ud i :-)

Merete said...

Det er godt at julegaven er så langt nu, at du kan se en ende. Dit nøddeguf ser dejligt ud.
Merete

Strikkeheksen said...

Åh kom nu, du kan da godt nå det, der er da to dage endnu ;-)

Det lyder godt nok lækkert med knækbrød, brie og honning/appelsin marinerede nødder, mums - ha´ en rigtig god jul :-)

Kludemutter said...

ja, der er nok at slæde hjem i denne juletid ;)
Den skal nok blive super jørgens trøje.

Kan du have en rigtig god jul !!

Yt

Tine said...

Uhm den nødde blanding ser lækker ud.
Nu er jeg jo ikke så vild med ost, som du ved, men til en dessert ville det vist også være godt.

Blusen til Jørgen ser super fin ud.
Det er jo den model jeg strikkede til drengene i USA :-)

Tillykke med awarden. Meget velfortjent!

Fru Kahr said...

Sikke sent børnene får juleferie - her startede skoleferien i fredags.

Du er sej sådan at strikke en herresweater med jævne mellemrum:-)

Nette said...

ja, man slæber helt vildt! :-)

Tillykke med trøjen og awarden.
Den der frugtblanding, det lyder rigtig spændende....

Sylvia said...

Kjære Gitte
Hjertelig takk for awarden. Det var hyggelig at du gav den til meg!
Jeg ser du har siste innspurt på genseren nå......Jeg rakk ikke den til min mann i fjor til jul, men han fikk den uken etter.
Jeg ville bare ønske deg en riktig god jul, med masse kos sammen med familien. Juleklemmer fra meg.