Wednesday, November 3, 2010

Symaskinen har glødet....

Jeg var ikke specielt aktiv i efterårsferien, det blev mest til læsning - bl.a. "Hypnotisøren", som kan anbefales. Først var jeg uden for pædagogisk rækkevidde og derefter manden. Det blev faktisk til 2 bøger mere samt lidt havearbejde og lidt strik. Og så tog jeg mig sammen - jeg fik klippet en masse af det stof jeg har liggende. Bl.a. 2 nederdele og bluser til Lise og en kjole til mig selv. Den første nederdel og bluse er syet.
Uldstoffet købt til nederdel til Idas Blomster med grønt foer. Mønsteret er et bagstykke fra en slåomnederdel x 2 fra et gammelt "Kreative Kvinder". Enkel A-facon. Det var for varmt med huen på ;-)

Lækkert gråt Liberty stof fundet i en restekasse for minimum 2 år siden er blevet til "Empirekjole" fra minikrea i tunikamodellen med 3/4 ærmer:
Den passer desværre ikke til nederdelen - 2 A-faconmodeller - det bliver for firkantet at se på.

PS: Der er nemlig også stop for stofindkøb indtil indkøb fra sidste vinter er syet om til tøj. Håber det går bedre med det løfte end det gør på garnfronten........

9 comments:

Ann said...

Hold da op Gitte, hvor er det hele flot!
Sikke meget, du har nået. Både at slappe af, få læst, ordne have, strikke og nu sy både det ene og det andet.
Lise ser bare sååååå sød ud i det outfit.

Ulla said...

Fine sager. Uha jeg kender den med stofindkøb :-)

Gitte said...

Tusind tak Ann.
Jeg synes nu ikke jeg nåede så meget - og aldrig det man har planlagt ;-)

Tak Ulla. Ja - der er mange fristende sager.....

Lin said...

Hvor er det bare et flot saet du har faaet syet til hende. Og saa er det saa dejligt at se at hun nyder at vaere model.
Jeg synes nu ellers at du har vaeret megaflittig i din ferie. Okay man naar sjaeldent det man planlaegger, men har man ikke tit tendens til at ville lave for meget?????
Den lille tunika maa vaere saa flot over et par leggings.

Sylvia said...

Her skjer det stadig mye inne hos deg, Gitte! Uken har bare gått....uten at jeg har rukket noenting, sukk!!!

Helle : said...

Jeg er vild med din stil til Lise, super smart både nederdel og bluse.

Øv hvor jeg bare savnede at være sammen med jer sidst, men jeg kunne altså ikke få det til at passe ind.

Knus
Helle

Tine said...

Sikke da et par dejlige ting du har fået færdige til Lise.
Og så tilfreds hun ser ud :-)

Altså når man når at læse så meget i en ferie, så har man holdt ferie!! og slappet af.
Og så skal man ikke være ked af alt det man ikke nåede, men istedet nyde at man hyggede sig :-)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Gitte said...

Tusind tak piger. Det er så dejligt at få brugt noget af alt det stof, jeg har liggende.

Lige nu er jeg på jagt efter gammelrose kantebånd til en vest jeg har klippet...... Må vist ind til byen.