Saturday, December 4, 2010

Mere norsk - Mollys mohair

Jeg ved ikke hvad der skete - pludselig var der slået op til endnu en bluse til Lise. Garnet skulle hentes frem til røde pulsvarmere. Sammen med det lå 2 nøgler Kitten Mohair også sendt fra Sylvia i Norge.
Håbet er at det bliver til en "Mollys Mohair" fra bogen"Kæk og klassisk Børnestrik".
Men, men, men - jeg er ikke sikker på at der er garn nok. Jeg havde håbet at det første nøgle kunne række til det nederste af forstykke og ryg, og nøgle 2 til de korte ærmer og overdelen, der strikkes på rundpund. Jeg strikker videre. Min lokale garnbutik forhandler også garnet - spørgsmålet er bare om indfarvning passer.....
(I opskriften står der 2 nøgler a 50 gr., men - jeg har lige tjekket - løbelængeden på garnet der er anvendt er noget længere.)
Første nøgle er brugt, og jeg mangler stadig et stykke af ryggen inden jeg når ærmegabet.......

Ellers er dette en helt fantastik lørdag. Ingen, ingen, ingen planer overhovedet andet end hjemmelig hygge med praktiske gøremål. Dyner og puder er på vej ud i frostvejr. Jeg synes det er helt fantastik at krybe ned under sengetøj, der har hængt ude i frostvejr hele dagen.
Julekasserne skal ned fra loftet, der skal ryddes op, pyntes op og strikkes.

Vi er endnu ikke sikre på hvad aftensmaden skal være. Det er vejr til noget rigtigt simremad, men vi har 2 kræsne unger!

5 comments:

nynne said...

Mon ikke du finder en løsning - den ser rigtig flot ud

Irene said...

Den ser sød ud den lille bluse. Krydser fingre for, at der er nok garn:-)

Lin said...

Lise er velnok heldig. Laekkert ser det ud. jeg krydser fingre for at garnet raekker. Hav en rigtig god soendag. Vi "snyder" med aftensmaden i dag og spiser aebleskiver for at fejre 2.soendag i advent. Det er et hit hos pigerne.

Sylvia said...

Så morsomt at du bruker opp garnet jeg sender til deg! Desverre kan jeg ikke hjelpe deg med mere garn, for jeg hadde kjøpt det for en stund siden, så innfargingen er nok langt forbi hinanden. Men godt du kan få tak i mere der du bor.
Så fine pulsvarmerene blir. Babysilk er et fantastisk garn!!!!!

Gitte said...

Piger - jeg tror lige præcis der er nok ;-)