Sunday, February 5, 2012

Garnlager og planer....

Jeg har fået den lyse idé at anvende noget af alt det garn jeg har på lager.... Så lige nu holder jeg mig langt væk fra garnbutikker, for listen med projekter der kræver nyt garn vokser og vokser.....

Listen der kan strikkes af garn på lager er nu også helt fin:

Julegaven fra Lise var Tvinni uldgarn til No. 12 fra Isager hæftet. Jeg vinder op senere i dag.

Garn (bomuld/Alpaca fra Garnudsalg) er vundet op til Oriel Lace Blouse fra et gammelt Interweave Knits (2007). Det har længe været et ønskeprojekt, og nu skal det være. Jeg er spændt på at strikke i garnet. Det blev egentlig indkøbt til en kjole, men - jeg trænger til en kjole-pause.


Fødselsdagen for Søren er veloverstået. Det er nogle ualmindelige dejlige unger at få besøg af, og så ser vi også pigerne den ene gang om året. (Ja - det ændrer sig måske snart - men p.t. er det kun drenge der dur......). Der var kun et problem. Vi havde købt en ny dvd-film til sidst på aftenen, men da vi tog plastikken af og åbnede dvd-æsken var den tom! Det gik nu alligevel. Vi har fået den byttet og nu med dvd. Dem der har lyst må gå med Søren hjem onsdag og se film og spise boller.

Fastelavsboller til en fødselsdagsfastelavnsfest.


Vi har slået katten af tønden lige siden børnehaveklassen til Sørens fødselsdag, og Søren holder fast i traditionen. Her ses tønderne dagen derpå. De holdt ikke længe selv om børnene brugte "den forkerte hånd". Det var nu også koldt fredag aften, så måske var det godt at det blev hurtigt overstået. Hvor køber man nogle ordentlig tønder til unger med "slag i"......


Lige om lidt skal jeg til fastelavnsfest med Lise i hendes klasse. Jeg har nu mere lyst til sofa og the, for hals og ører gør ondt....... Det er kun 2 timer, så jeg kan allerede næsten føle hvordan jeg i eftermiddag kan kravle under et tæppe i sofaen med strikkepindene.


13 comments:

Kirsten Amstrup said...

Måtte du få en skøn eftermiddag efter vel overstået fastelavnsfest.
Din kommende lace bluse ser ud til at være fundet til dig - jeg kan godt forstå den har været projekteret i en rum tid. Og den lille Tøndering-sag bliver vist også en fornøjelse at lave. Du ønskes gode timer med projekterne.

Lykke said...

Det var da en utrolig smuk lace bluse du har udset dig - den glæder jeg mig virkelig til at se i din udgave :-)

Strikkeheksen said...

Tænk, kan man det? Bruge af lageret ;-)
Jeg er lige "kommet til" at lave en bette bestilling ved Rasmilla ;-)

Dejlige projekter, du skal have gang i - her går det godt nok bare på bedste beskub - der går DAGE UDEN STRIK - det er ganske forfærdeligt. Men så må jeg jo snart i gang med at blogge nogle at de projekter, jeg ikke nåede sidste år! Jeg har også haft held til at fange en eller anden virus, så sidder i sengen med varm te og pc - rigtig god bedring til os begge ;-)

Tine said...

Som altid har du gang i nogle smukke projekter.
Den der lace bluse er da helt fantastisk!
Held og lykke med at få brugt af lageret. Det er også en "ide" jeg er med på.
Jeg skal bare lige lave mine igangværende projekter færdige :-)

God bedring! Håber ikke det bliver en slem omgang.

P.S. Tillykke med Søren

Uldbegavet said...

Stakkels dig, du er forhåbentlig ikke ved at blive syg.
Bruge af lageret lyder som lidt af en panikløsning. Det får mig til at tænke på gamle misse Møghe der sagde: "Bankbogen den må der ikke røres ved". At begynde at bruge af hovedstolen er en lidt skræmmende tanke, men sikkert nok fornuftig;)
Det er nu lækre projekter du har i tankerne uanset hvor garnet så kommer fra.
Jeg kan søreme godt forstå, hvis du trænger til at strikke noget andet end kjoler, du har også gjort det mere end godt på den front. Rigtig god bedring og rigtig god søndag til dig.

Lis said...

Tillykke med Søren.

Du skal ikke købe andre tønder, du skal bare sætte dem i vand i en lille uge (2-3 dage) så kan de slå til juleaften uden de går itu!!

Smuk lace bluse du skal igang med.

Samt også nr. 12 for garnet er rigtig lækkert i sort.

Kh. Lis

KirstenK said...

God fastelavnsfest til dig...sofa og strik må så vente... Øvelsen med at bruge af lageret prøver jeg at udføre hele tiden...men det går af og til galt!

Helle : said...

Jamen som det da går der ude, jeg har jo også lige læst at Lene er syg. Rigtig god bedring Gitte, håber du kan få lidt varm the og et tæppe på sofaen i eftermiddag.

Dejlig bolero du skal til at strikke.

Berit said...

Det lyder som en god plan. Jeg øver mig også på det samme, men tør næsten ikke sige det højt, for pludselig er der jo indkøbt nyt garn alligevel, ik?

Det er nogle fine projekter, du har i støbeskeen.

Eva said...

Det er et par lækre strikkeprojekter, du har gang i.

Fastelavnstønder er ikke holdbare, og hvis man stiller dem i vand, bliver de næsten FOR seje.

God bedring.

Karen S, Lykkefanten said...

Lækre planer!

Tillykke til Søren, det lyder som en hyggelig fest.

Lin said...

Jeg hepper paa dig og stoler paa din standhaftighed. Det eeerrrrr jo svaert at holde sig fra garnbutikker, eller nettet for den sags skyld hihi.
Den lacebluse ser spaendende ud. Den glaeder jeg mig til at se.
Toender der holder????? Maaske koebe en af jern fnis.
Rigtig god fastelavnsfest.

GrenDesign said...

Gode planer, du der har gang i. uuuuhh ja, jeg kan godt nok også holde mig igang længe på lagergarn....især med den strikkehasthed, jeg præsterer pt.....
Glæder mig til at se mere tilmde fine projekter.