Saturday, February 25, 2012

Oriel Lace Blouse - no. 1

Forstykket er sat på ginen med nåle - og jeg synes faktisk det ser ganske fornuftigt ud!


Blusen er dog ikke så flot i dette garn (bomuld/alpaca), som den er i originalmodellen, der er strikket i silkegarn, men dette er også lidt en prøvemodel.  Og ja - jeg ved godt det er langtidsplanlægning - men det er sådan noget jeg er god til, selv om der kan ske tusinde ting, der gør at det hele falder anderledes ud......


Sønnen min skal konfirmeres næste år, og denne model strikket op i råhvid silke/bomuld kunne være en fin "mor-model" til dagen..... Faktisk begynder jeg jo også at fantasere om, at det kunne blive en smuk lace kjole! Men - klap nu lige hesten fru Jensen - man kunne jo også købe noget tøj.

I morgen er der træf blandt "Strikkesøstrene". Denne gang hos Tine. Jeg glæder mig, men har store problemer med hvad jeg skal strikke. For - lacemønsteret til blusen kræver altså en smule koncentration, og jeg var meget koncentreret :-) sidste gang vi mødtes, fordi jeg skulle strikke Sparkle-kjolen færdig, så - jeg skal have tage lidt revanche, og ikke være helt så kedelig!!!

11 comments:

Ann said...

Smuk, smuk model!
Den bliver fin.
Og i råhvid silke til konfirmationen! Fantastisk!
God hyggetur i morgen.
Strik en dækkeserviet i retstrikning - det er vist det eneste, man kan koncentrere sig om i jeres hyggelige gruppes selskab ;-)
Hils dem allesammen.

Sylvia said...

Den blir skikkelig flott, Gitte. jeg har lyst til å strikke meg en kjole/tunika til om ikke lenge.
Til treff med strikkesøstrene kan du vel bare strikke et skjerf eller sjal, som du ikke trenger å tenke over hva du gjør. Jeg har alltid et slikt prosjekt liggende, i tilfelle.
Vi skal også ha konfirmasjon neste år. bekledningen har jeg IKKE tenkt på i det hele tatt. jeg får se hva du kommer opp med først, kanskje......
Ha en fin weekend!!!

Citronmoster said...

Meget smuk model der kun vil blive endnu smukkere som kjole. God weekend :)

Kirsten Amstrup said...

Det er en meget smuk bluse, der tegner sig der på din gine.

Eva said...

Den er utroligt flot. Mon ikke det ender med en flot konfirmand-mor i råhvidt.....

Berit said...

Ja, den er vel nok smuk!

Automatstrik er bestemt det mest velegnede, når Strikkesøstrene mødes!

Du er i god tid med mor-konfirmationstøjet :-) Vi har konfirmation i år og jeg fik desværre ikke lov til at strikke Mais kjole, men et sjal er vist blevet godkendt af den unge dame. Mit egt tøj har jeg end ikke tænkt på endnu ;-)

Ses i morgen...

nynne said...

Rigtig smuk model - klikkede lige vidre til original modellen og jeg kan bestemt også godt forestille mig den i en "luksus" garn som en del af en fest beklædning. Men Gitte er der ikke noget med at man ikke må komme i kirken i hvid/råhvid til et bryllup og en konfirmation ???

Syntes nu altså også at uld-versionen er ret flot !

Uldbegavet said...

Meget fin model, og jeg tør slet ikke tænke på, hvor fabelagtig den ville blive som kjole, måske endda i råhvid silke. Uha, det vil se godt ud.
God fornøjelse hos strikkesøstrene.

Helle said...

Nydelig mønster i genseren du holder på å strikke. Ser hva du mener med at den også hadde gjort seg godt som kjole. På den annen side gjør det vel heller ikke noe at man ikke alltid MÅ lage sine egne klær til alle anledninger. Til en konfirmasjon har man jo ofte mye annet å tenke på også?

Strikkeheksen said...

Gitte, altså - jeg kan ikke lade være med at fnise - du er godt nok i god tid - men langtidsplanlæggere - de er nu gode at ha´;-)

Jeg troede ellers vi skulle se Katarina Hepburn og så ryster du lige sådan en overraskelse ud af ærmet - den bliver da fantastisk i hvid silke :-)

Lea said...

He, he, ja, det kan man kalde langtidsplanlægning, Gitte!!

Det er jo en vildt flot model og jeg tør da slet ikke tænke på hvor smuk den vil være som kjole!!!!

Vi har konfirmation både i år og næste år - i år køber jeg en ny kjole, men måske skal jeg igang med at strikke en til næste års konfirmation...... Jeg kan da altid drømme om det; jeg ved jo udmærket at jeg tænker: ork, der er lang tid til; det kan jeg godt vente med og pludselig er det for sent....