Tuesday, June 12, 2012

Godkendt rib...

Jeg har været lidt i tvivl om ribben på Cardiganen for neden var for lang / pæn. I opskriften er der en kun en lille kant, og trøjen går til tajlen. Men - eftersom min cardigan skal bruges til cowboy bukser, må den gerne være lidt længere. Der er lidt "skæve tårn i Pisa" over billedet, men se lige bort fra det :-)


Jeg benyttede selvfølgelig Strikkesøstrene som rådgivere, nu de var i huset, og kanten blev godkendt. Så mangler der kun 2 ærmer, men det har jeg slet ikke tid til lige nu. Jeg strikker sommerkjoler, og så har Lise et strikkeønske, som ikke kan vente. Jørgen mener godt nok hun er for stor til en strikket dukke - men når hun nu så gerne vil (hun har ikke snakket om andet siden i søndags). Den kan vel pynte på en hylde..... Hvor køber man uldfyld i Århus?


9 comments:

Helvigs strikkehjørne said...

Flot cardigan du er igang med...Du kan købe fyld i Ikea ca.9kr for sådan en pude med polyesterfyld.;-))

Kirsten Amstrup said...

Jeg var inde og se billedet af Esmeralda, og så er det klart at cardigan-en må vente. Den lille dukke må strikkes, når der er et barn, der venter på den.
Men cardiganen tegner rigtig godt, selv om det er rigtigt, at der er lidt Pisa over den lige nu.

Berit said...

Selvfølgelig skal Lise have en dukke!

Mon ikke du når det hele alligevel, bare i en anden rækkefølge, høhø!

Uldbegavet said...

Lækker cardigan, der bliver fin og mere brugbar med den ribkant du har tilført.
Fyld kan nok købes i Panduro hobby vil jeg tro, men det er selvfølgelig faretruende tæt på Inger på Volden, Fandango og Charlotte Tøndering.

Helle said...

Flot cardigan. Du kan også købe uldfyld/karteflor i Askeladen, endnu mere tæt på Fandango

Fru Kahr said...

Tak for sidste...og den rib ville da se helt forkert ud, hvis den var kortere.

Vilma said...

Ikke så værst :-))

Lin said...

Klart at den skal vaere laengere for saa bliver den ogsaa mere anvendelig. Flot model og flot farve.
Den dukke kan jeg da godt forstaa hun faldt for. Den er jo saa nuser, og saa er der visse dukketyper man aldrig bliver for gammel til.

Helle said...

deilig sommerfarge du har valgt på din cardigan.

Selv kjøper jeg ullfyll på type husflidsbutikker, om dere har noe lignende i Århus. Synes nok at ullfyll er langt bedre enn polyesterfyll.