Wednesday, June 20, 2012

Problemer med øjnene...

Ja - altså ikke mine. Dog har jeg - efter en gang morgenbagning af Brunsviger, hvor jeg tog 1 liter mælk istedet for 1 dl - erkendt, at jeg ikke kan læse noget som helst uden briller. Jeg skal hilse og sige at der var brunsviger nok, efter at mel m.m. var tilpasset mængden af mælk!


Nej, nej - det er Bellas øjne det kniber med. Dem jeg har strikket (jo - de er også strikket!!) bliver alt for store i forhold til hullerne i ansigtet. Jeg må ned i den lokale garnbutik og have råd og vejledning......


Lise: Jamen - mor! Kan du så ikke strikke dukken færdig i aften. Hvad skal du så?
Gitte: Jeg kan begynde på en kjole...
Lise: Ja - det er en god ide. Kan jeg få dukken med i skole torsdag?.....

Jeg tror altså ikke jeg er færdig torsdag. Dette er meget mere krævende end at strikke en kjole!

11 comments:

Lea said...

Uhm, brunsviger i rigelige mængder :-) Det er da slet ikke så skidt et resultat af ikke at kunne læse uden briller!!!

De dukker er altså ret skønne, men hvis de driller så erfaren en strikker som dig, er jeg sørme glad for at mine drenge ikke beder mig strikke dukker ;-)

Birgitte Graversen said...

Mine blev også for store, så jeg vælger at tro, det skal være sådan;o)
Jeg trak i hullet og 'udvidede' det samtidig med, jeg syede øjet på.
Den relativt store diameter af øjet gør nok, at det ligger glat bagpå og ikke 'volker'.

Eva said...

Skøn dukke!!!
Jeg har også briller liggende rundt omkring. Det er jo den vej, det går.

Lis said...

Hvor bliver Bella bare skøn. Jeg kan godt forstå Lise er lidt utålmodig. Det ville jeg vist også være.

jeg kan ikke råde dig med øjnene, hverken dine eller Bellas, udover at briller nok var på sin plads, især når der skal læses. Tænk hvis du godkendte et køb på 1.000.000 i stedet for 10 kr. ups

God dag til dig.

Kh. Lis

Lin said...

Ih, det med de briller. Brille paa for at se langt, brille af for at se taet paa suk.
Der er da blevet brunsviger nok til en hel vejfest hihi.
Den bliver altsaa rigtig soed den dukke. Kan godt forstaa hun er utaalmodig.

Berit said...

Mon ikke det hele udvider sig og falder på plads, når dukken stoppes med uld?

Håber Lises tålmodighed holder!

Kan anbefale kontaktlinser. De sidder altid, hvor de skal og ikke i panden eller på et eller andet bord et sted :-)

Kirsten Amstrup said...

Det tror jeg på, altså at dukken er mere krævende end kjolen.
Men hvor bliver den fin, og jeg kan nu ikke se, at den/du har øjenproblemer, men det passer selvfølgelig, når du siger det.
Jeg er glad for at det ikke er dine egne øjne, for skam stå i, hvis du skulle få problemer med håndarbejdet. Så længe det "kun" er en brunsviger der smutter i ny og næ, så går det nok :-)

nynne said...

Hej Gitte
Du skal bare skubbe øjet lidt ud - du ved "fiske-øjne"

Ulla Reiche said...

alsså, nu må jeg vist snart lade alt ligge og få lavet en dukke. Jeg købte garn og bog under strikkefestivalen. men er ikke begyndt endnu pga andre projekter. jeg kan dog godt mærke at, hvis jeg snart ser flere dukkeprojekter på div. Blogge så gør jeg det jeg er bedst til. Lader igangværende projekter ligge og starter på noget nyt.........

Giv mig styrke. Super dukke og mht øjnene så ser de store ud i opskriften, så de skal nok bare være sådan og ser rigtige ud, når de er monteret.

Sigrid S. Eriksen said...

Med Lise ved din side behøver du ikke at kede dig, hun venter vist også på endnu en kjole ?
Hvad mødre ikke gør for afkommet er ikke værd at skrive om.

Uldbegavet said...

Hold da op, der er du kommet på noget af en opgave. Den ser ellers flot ud.
Godt du fik reddet kagen og gudskelov at fryseren er opfundet. Jeg ved heller ikke hvad det er med bogstaver, de bliver mindre og mindre.