Saturday, July 20, 2013

Hvad en mislykket indkøbstur kan føre til.......

Kender du det - at komme hjem efter en mislykket indkøbstur og føle dig helt deprimeret, over at det du gerne vil have slet ikke passer dig!
Jeg har flere gange været inde i byen for at købe et par "løse bukser" i nogle af de nye smarte stoffer med print - men, men, men - de er alle syet med meget! smalle ben, hvilket betyder at jeg ikke kan trække bukserne op over læggene....


Ud over at bukserne slet ikke passer mig, synes jeg faktisk også de var ret dyre! 599-1.200 kr. for et par bukser syet af 4 stykker stof og med elastik i linningen. Godt nok var nogen i silke, men alligevel.....


Jeg har taget sagen i egen hånd - og efter længe at være gået rundt som katten om den varme grød - for tænk nu hvis dette også mislykkedes - har jeg fået syet mig det første par bukser:
- De er blevet lige præcist som jeg forestillede mig de ville blive - og hvor tit sker det egentlig?


Test-stoffet er noget lidt tykt bomuld købt for flere år siden i Stof2000 på udsalg (til puder) tilført sort bånd til sidesømme. Samlet pris incl. bånd ca. 75 kr.


Mønster: Onion 4028 med justeringer - bl.a. har jeg forlænget benlængden med 5 cm.

Flere par er på vej - et par grå/mønsterede og blå nålestribede, som begge skal være en lille smule mere tætsiddende end disse.

16 comments:

Strikkeglæde said...

De er gode - dem fors tår jeg godt du er tilfreds med!

Lykke Thomsen said...

De er bare flotte. Vh Lykke

Fríða said...

du kan virkelig det der!
kh.fra Island
Frida

Sigrid S. Eriksen said...

Du ligner en million !

Mariann said...

Hvor er dine bukser bare blevet gode , og de sidder jo perfekt :-)
Hvem der bare kunne sy (misundelse er en grim ting) :-)

Sylvia said...

For en flott bukse, Gitte, egenprodusert.
Jeg har også lyst på vide bukser, men når de kommer på, ser jeg ut som en ballong. Jeg har aldri vært smal i livet, det er nok derfor........men slike er så behagelige å ha på seg. Jeg tenker på strikken i livet.
Derfor har jeg noen hjemmebukser, med strikk i livet, som jeg hygger i her hjemme.
Gøedermeg til å se de andre du skal lage også......
Ha en deilig søndag.. Knus

Kludemutter said...

Smart ser de ud.
Så gå du bare igang med flere ;)

Unknown said...

Så elegant !

Strikkeheksen said...

Skønt at kunne lave dem selv, når der ikke er andet, der dur. De er blevet super flotte :-)

PS: Spotter en høj hæl, men det er forhåbentlig kun til fotografering? ;-)

Kirsten said...

De er superflotte ! Ser også ud til at din Jasmine vil passe perfekt dertil ;-)

Uldbegavet said...

Genialt, og sikke en formue du har sparet. De er virkelig fine.

Lydert said...

Det kan da ikke gøres bedre, hvor er de flotte til dig

Tine said...

Hvor er de bare flotte til dig!
Godt at man selv kan, når nu butikkerne ikke kan ;-)

Dorte said...

Meget flotte. Bliver helt misundelig ;-). Spændt på, hvilket mønster de næste får :-).

Lin said...

Saadan skal det vaere. Den slim-mode er heller ikke lige sagen for mig.
Stof-bukser til de priser, gisp. Saa kan det virkelig betale sig at lave dem selv. Det er rimeligere, og saa faar man dem som man vil have dem. Godt gaaet.

Gitte said...

Tusind tak for alle de positive kommentarer til mine flower power bukser :-)