Saturday, August 17, 2013

Jeg strikker (næsten) en Skappel Genser....

Jeg har længe syntes at blandingen af bomuld og Drops Lace garn giver et rigtig godt resultat. Nu var jeg så heldig, at der kom 2 nøgler Lace dumpende ind i garnkurven fra en veninde, der passer lige præcis til bomuldsgarn købt sidste sommer til en kjole til Lise. Kjolen duede ikke - men garnet var lækkert - så...


Nu har jeg gang i en næsten "Skappel Genser" - inspireret af Sylvia - og dog. Skappel Genseren er strikket på meget tykke pinde, men jeg synes den bliver for tung til Lise. Jeg strikker efter fantasien på p. 2,5 til rib og 3,5 til kroppen. Og så strikker jeg 3 pinde glat imellem hver retrille.

Jeg har fortrudt farven, for Lise er meget lys. Det løser jeg ved at bytte lacetråde ud med en tynd tråd koksgråt uld/cashmere i ribben. Og ribben er selvfølgelig længere bag på end foran :-)

I aften skal jeg til Thomas Helmig koncert - Glæder mig!! - og i morgen er der træf med "Strikkesøstrene" hos Mette. Jo - det bliver en dejlig weekend.Vasketøjet kalder.....

Det er godt at man kender noget ude på landet - hvordan skulle man ellers får en prøvetur i en mejetærsker..... Lise og Søren var tilpas imponeret!

5 comments:

Sylvia said...

En skurtresker kalles det her i Norge.
Så gøy at jeg kunne inspirere deg til noe. Jeg er jo ikke storfan av Skappelgenseren, men det er et godt utgangspunkt til egne design, om man vil gjøre noe man ser for seg. Din ide var veldig fin. Og lacegarnet brukte jeg til Camomille- sjalet mitt, sammen med KID Silk. Alle skryter av det sjalet. Jeg elsker det.
Ha en deilig keld.

Strikkeheksen said...

Den bliver garanteret lækker, Gitte - jeg glæder mig til at mærke på den senere i dag :-)

Din Sadie blev bare fuldstændig fantastisk - den er SÅ FLOT :-)

Uldbegavet said...

Den bliver super sød til hende, især med den ribkant du laver, det var et godt valg.

Penille Hjortnæs said...

Jeg er altså vildt imponeret over den fart du har på pindene!
Super flot farve og lækkert mønster! Ja generelt er jeg faktisk altid vild med de ting du poster her!
KH Penille

Marianne said...

Skøn trøje og sikke en farvesammensætning- enig med de andre, du kan noget særlig med strik.