Sunday, August 25, 2013

Sød sommerpige i Sommer Sweater

Åh mor - er du ikke snart færdig. Den bliver så dejlig blød.....

Jo - nu er jeg færdig. Sommer Sweater til Lise - strikket af 1 tråd Pimabomuld 8/2 fra Strikkebogen.dk (5 nøgler), 1 tråd drops lace (1 bundt) samt noget tyndt uld/cahsmere til kanterne. Inspirationen var Skappel Genser, men jeg synes den blev for tung til hende. Så jeg slog op, strikkede, fandt på og målte hen af vejen. Trøjen er strikket på p. 2,5 og 3,5.



Jeg ville ønske at jeg havde strikket trøjen lidt længere - 8-12 pinde. Jeg fik ikke målt længden på Lise en aften inden hun gik i seng. Jeg forsøgt senere, da hun var faldet i søvn, at liste dynen af hende og måle. Men hver gang jeg var klar til at mål trak hun dynen på og vendte sig....... Og selv om strikning er utrolig vigtigt ville jeg nu alligevel ikke vække hende :-)

12 comments:

Tine said...

Hvor er den blevt fin, Gitte.
Kan godt forstå den unge dame blev utålmodig ;-)

I stedet for at måle på et sovende barn , var det så ikke nemmere at måle på en af hendes bluser i skabet? ;-)

Gitte said...

Tænk Tine - Ha, ha, ha - Det havde jeg slet ikke overvejet.....

Lea said...

Flot og lækker.

Eg said...

Hvor er den flot... den klær hende godt også selv om du mener at den kunne være længere.

Uldbegavet said...

Dejlig bluse, som hun ser ud til at være rigtig glad for.
Er der ikke en mulighed for at trække den lidt i længden efter vask?

Penille Hjortnæs said...

Den er blevet rigtig fin! Kan godt li´ at ribben ikke er syet sammen forneden :-)

Sylvia said...

Den ble veldig fin til henne. Og den er da lang nok.
Når hun så vokser, strikker du bare en ny ;)

Strikkeheksen said...

Den er super fin, Gitte - hun er sådan en dejlig pige :-)Jeg synes nu længden er perfekt :-)

Britt said...

Den er godt nok blevet fin. Jeg synes det er imponerende så hurtigt du har strikket den!

Fru Kahr said...

Lise er vel nok flot i mors hjemmestrik. Hold op, hvor bliver hun stor:-)

Tine har en god pointe mht. til opmåling;-)

Anonymous said...

Den ble kjempe fin...-)

Helle said...

Nå må jeg le. :) Strikking er veldig veldig viktig, men man skal kanskje ikke vekke sovende barn for det. Genseren ble da likevel virkelig flott. :)