Sunday, November 23, 2014

Simple living og fødselsdagsfest

Simple Living? - Nix - ikke her - for hvordan skulle jeg kunne klare mig uden mine 3 arvestykker - kaffestel fra min mormor, oldemor og svigermor. De fylder godt i skabene med tilhørende fade, kaffekander, flødekander, sukkerskåle og små askebægre, som der jo hørte til "i gamle dage", og kommer frem hver gang der skal trakteres i større mængder.


Da jeg var lille - omkring 6 år - fik jeg en kop og en underkop med hjem hver gang jeg besøgte min oldemor, så da hun døde var arvingerne jo nødt til at give mig resten af stellet :-) Jeg passer godt på det selv om det er slidt.


Mormors stel og svigermors stel. Pynten var et rødløg omkranset af buksbom i kaffekopper.

Der var bestilt ost og pølsebord fra Ladding Ostemejeri og dertil hjemmebagt brød, knækbrød og rugbrød samt skyr med musli og hjemmelavet rabarber/jordbærkompot. Til dessert hjemmebagte kanelsnegle, 2 slags cookies og chokolade. Til dem der blev til aftensmad lavede Jørgen græskarsupper.

Min mand fortjener meget ros. Han stod i køkkenet hele dagen i går. Da alle var gået blev jeg sendt i seng / til afslapning og så klarede Jørgen al oprydning, opvask m.v. Da jeg stod op i morges, var der ingen spor af gæsterne på nær alle de dejlige gaver og blomster.


Det har været en afslappende søndag - eneste fornuftige gerning var at starte morgenen med en god gåtur med Bastian.Han var iøvrigt også træt i dag efter at have tilbragt hele lørdagen med at holde øje med om der var nogen der tabte mad på gulvet..... Tror ikke han havde det store held. Gæsterne var meget velopdragene.


Som I kan se, skal jeg igang med et Bodil Munk sjal. Jeg forelskede mig i hendes Løvfaldssjal da vi var på kursus i Skanderborg. Skønne farver - og smukt mønster. Det var en gave fra strikkesøstrene sammen med meget andet godt bl.a. et gavekort til Tøndering Strik.


Der var så mange dejlige gaver. Nogen fordele er det altså ved at blive rundt!

Til jer der kom til fødselsdagsfest i går og også læser med herinde - Tusind tak for sidst. I gjorde det til en rigtig dejlig dag.
- Og tusind tak for de mange hilsner både på bloggen og på facebook.

6 comments:

Sylvia said...

Kjære Gitte
Så godt å høre at festen var vellykket. Og alle de gaver du fikk, wow!!! Men noe skal man ha igjen for å ha levd i 50 år.
Og din skjønne hund, der han ligger. Så yndig. Håper han fikk tak i noen smuler........
Din mann må være verdens snilleste!!! Tenk å våkne opp til et strøkent hus.
Jeg har bakt pepperkaker i dag. Litt julebakst må vi ha. Og jeg tar det nå, siden det blir mye jobbing fremover, og jeg ikke vet hvor mye energi jeg har, når tiden for kakebaking kommer. Men håper det er noe igjen til jul.....jeg elsker nemlig kaker.
Ha en fin kommende uke, Gitte. Klem

Berit said...

Tak for en dejlig formiddag! Hyggeligt med de gamle stel!

Strikkeheksen said...

Selv tak, søde Gitte - det var en rigtig dejlig dag og sikken en smukt arrangement :-) Og Jørgen - hvor er det dejligt, han bare har ryddet hele bulen - men han er altså også en meget heldig mand :-)

PS: Bastian fik nok en enkelt krumme eller to - han er meget svær at stå for :-)

Eva said...

Du har da vist også gjort dit til, at det blev en dejlig dag.

Endnu en gang tillykke.

Unknown said...

Tillykke med dagen, den lyder god, hyggelig og helt perfekt. Dejligt at have en mand der forstår at forkælde en. Sikke en masse lækket du har fået i gave.

Tine said...

Tak for en dejlig dag.
Maden var super lækker, og selskabet var helt i top :-)
Sikke mange dejlige gaver du fik.
Jeg kan da vist allerede glæde mig til næste år ;-)
Hils Jørgen mange gange og sig mange tak for god opvartning :-)