Sunday, February 17, 2008

Bananer i chokoladepyjamas.....

Frozen bananas in chocolate sauce - a big hit with the children.
I am knitting a blue vest for Lise. Maybe she will use it on top of a pink shirt.......

Når vi får gæster er det tit, at der skal prøve noget nyt af i køkkenet. I går var ingen undtagelse. Jørgen stod (som næsten altid) for hovedretten (+ hvidløg), og jeg for borddækning, dessert m.v. - en god fordeling, der fungerer hos os.

Jeg har længe haft lyst til at forsøge mig med en af børnedesserterne fra "Krudtugler og kanelsnegle" - Bananer i chokoladepyjamas (frosne bananer på pinde dyppet i chokoladesovs). Det var et hit, og kan absolut anbefales. De voksne fik mazarinkage - en opskrift som også er i bogen. Uhmmmm.

Og så fik vi iøvrigt et tilbud, som vi næsten ikke kan sige nej til - "Aflever børnene hos os - og tag på en minivoksenferie". Jeg er ikke ret god til at tage afsted på ferie uden børnene. Hverken Jørgen eller jeg har familie tilbage - "kun" rigtig gode venner. Hvad nu hvis flyet skvatter ned...........
(Passer ikke helt - har en halvbror som jeg ser og er meget glad for, men vi ikke vokset op sammen.)

I proces: Blå vest til Lise (undertrøjen i Lene Holm Samsøes bog "Sødt & Blødt strik til små prinser og prinsesser"). Den kan vel sniiiiiiiiiiiiiges over en lyserød bluse.

3 comments:

tanterne said...

Stakkels barn, kan hun ikke få lov at få noget lyserødt? Det ender måske med at hun bliver nødt til at udleve prinsesse drømmen som voksen istedet....(?)

Mange tak for din award. Nu har jeg endelig fået skrevet om den og sendt den videre.

Jane said...

Det med at tage afsted uden børnene er også noget jeg tænker meget på. Selvom vi har familie så kan jeg slet ikke bære tanken om at de skal stå alene tilbage. Det er egentlig uhyggeligt og meget hæmmende at tænke så meget over det.
De der bananer i chokoladepyjamas ser da for lækre ud, jeg må vist ha fat i bogen og prøve opskriften af;-)

Ulla V. said...

Vi har nøjagtig samme formidable fordeling hjemme hos os ved festlige lejligheder.....

Jeg må da vist have fundet min krudtugle bog frem fra hylden...det lyder som en ret for min familie.

Uha, jeg kan SÅ godt følge din tankegang mht. jeres dejlige tilbud. Vi tager aldrig afsted uden vores børn - men på den anden side, så trænger vi vel alle til lidt tosomhed i en dag eller to.

Det er noget af et dilemma...

For filen du strikker stadigvæk afsindigt hurtigt!!