Sunday, July 18, 2010

Tøsetur og mandehørm

Lise og jeg har været på tøse-campingtur i Ebeltoft sammen med en veninde og hendes datter. Min veninde sendte sin mor og far hjem, og så overtog vi 4 tøser campingvognen. Imens har der været "mandehørm" herhjemme med fisketur m.v. "Mændene" havde endda lavet en plan for hvad de skulle lave i de 3 dage, sluttende med søndag kl. 16.00 "Mor og Lise kommer hjem". Vi synes at det er et ganske godt koncept med et par mor-datter / far-søn dage. Nu glæder vi os til at holde resten af ferien sammen.

Til en frokost hentede vi koldt røget laks hos fiskemanden på havnen i Ebeltoft. Lise og jeg kunne ikke stå for denne "diskrete bænk" v. Trip Trap forretningen ved siden af fiskebutikken.

Der blev tid til lidt strik og voksen tøsesnak mens pigerne hoppede i swimmingpoolen. - "Se mor - jeg slår kolbøtter ud i vandet". Synes måske den lille dame er blevet lidt for modig.

I en outlet forretning fandt jeg en Margit Brandt silkekjole til 250 kr., som bare måtte med hjem.

11 comments:

Nette said...

Det lyder hyggeligt. :-)

Og sikke fine farver, du strikker i. Jeg vil glæde mig til at se den færdig.
Fortsat god ferie.

Gitte said...

tusind tak Nette.
Og - det var meget hyggeligt.

Lea said...

Sammen eller hver for sig, synes jeg det lyder som i altid hygger jer.

Fru Kahr said...

Det lyder til at have været nogen hyggelige dage. Fortsat god ferie:-)

Irene said...

Det er en rigtig god idé med sådan en pigeferie:-) Skøn kjole du fik købt dig.

Eg said...

Lyder som en skøn ferie...med hygge for alle. Jeg glæder mig til at se dit strik færdig da det er nogle skønne farver

KirstenK said...

He, ja bænken er da ikke sådan en der bare kan gemmes af vejen!

Frujensensunikum said...

det er da en bænk der er til at forstå.....lyder som en rigtig dejlig ferie, håber den fortsætter sådan.

Det var noget af et kup du fik gjort med den skønne kjole :o)

Tina said...

Jeg synes de opdelte ferier lyder usansynligt hyggelige :):) Det ville jeg da ønske mine forældre kunne have fundet på da vi var små :)

Sylvia said...

En slik "Drakmans-benk" har jeg også sittet på, bare det var i Skagen.
Jeg har også feriert i Ebeltoft en gang. En riktig hyggelig by. Var du innom garnbutikken der???
I kveld starter jeg min ferie, og i morgen sitter jeg i København og nyter solen der, sammen med et glass vin :)
Ps: lekker kjole du fikk kjøpt deg for en billig penge!

Hygge-Strik said...

Hvor er du heldig, at du fandt så flot en kjole.