Thursday, November 10, 2011

Pigekjolestrik

Lises kjole .... nu mangler jeg snart kun ærmerne.
Lise: Mor - når du er færdig skal vi på tøsetur ind til byen, og så skal vi begge 2 have strikkede lilla kjoler på ;-)
Jamen - selvfølgelig skal vi da det.

Jeg har købt nogle dejlige sort langærmede underkjoler i bomuld/elastan til at have under mine strikkjoler, og sådan en har jeg også lovet Lise. Men - jeg har søgt og søgt på nettet, fundet mange afskygningerne af sorte underkjoler, men ikke til børn. Det er jo bare en langærmet kjole-t-shirt jeg skal have fat i. Hjælp - hvor køber man lige sådan en i str. 10-12?

-1/4x + 800 = 1/5x + 170
Jeg fandt ud af at løse ligningerne / hjemmeopgaverne til i tirsdags - puha. Ved den første gennemgang på klassen var jeg et stort spørgsmålstegn, så det var lidt af en sejr, at det lykkedes. Egentlig er det jo ikke svært - jeg havde bare fuldstændig glemt hvordan.

Weekenden nærmer sig - en travl en af slagsen. I morgen skal vi have gæster til Mortens and, lørdag sidder jeg i en hal og ser Søren spille badminton, søndag skal vi i byen. Og så er det jo mandag igen.

10 comments:

Laila: said...

Fed farve pä kjolen!

Ligninger er let.. du mä göre alt muligt ved dem, sä laenge du gör det sammne pä begge sider at lighedstegnet ;)

TrineS said...

Rigtig god idé med langærmet "underkjole". Hvor køber du dem, du selv bruger?

Xanita said...

Med fare for at dumme mig, siger lidt hovedregning at det bliver x=12600...

Godt du har set "lyset" igen efter lidt genopfriskning :-) Og husk, gentagelsens magt er absolut ikke at undervurdere ;-)

Og fin kjole - glæder mig til at se det færdige resultat :-)

Lis said...

Lises kjole bliver rigtig fin.

Jeg er bare stolt på dine vegne over at du har fået styr på ligninger, så er der vist lys forude for mig også.

Ja, tak: hvor har du købt langærmet underkjole ?

Kh. Lis

Gitte said...

Man kan blive helt høj når noget som virker fuldstændigt uforståeligt - pludselig bliver logik ;-)

Underkjolerne er købt her:
http://www.colorid.dk/produkter/74-underkjoler/
Jeg har købt en med flæse og en uden flæse.

Lea said...

Lises kjole bliver superflot. Og klart I skal på tøsetur i lilla kjoler!

Ligninger er lukket land for mig - sejt du kan!!!

Eva said...

Det bliver en fin kjole.

God weekend med alle de mange gøremål.

Lydert said...

Nøj, hvor er det en lækker kjole i en meget smuk farve

Berit said...

Den bliver rigtig god!

Synes ikke rigtig modellen "fangede" i bogen, men strikket op i uld med en lækker farve, så har tonen en helt anden lyd...:-)

God tøsetur til jer (snart)!

Sylvia said...

For en flott kjole til Lise!!!
Kan du ikke finne noe på H&M? (Sid langermet T-shirt. Jeg bruker dem hele tiden)
Kan vi få et bilde med dere to sammen i like kjoler?