Sunday, February 2, 2014

Restestrik

Jeg har ikke fået strikket så meget i denne uge. Det blev til et par vanter i str. 2 år. En god kollega manglede vanter uden tommeltot - til sønnen altså.
Hvad laver man når man holder i kø i bil i morgentrafikken på grund af snevejr? Jeg tager billeder af vanter.


Baggrunden er en strikkjole fra 2012, som jeg er rigtig glad for og bruger meget: Sparkel

Og hvorfor har jeg ikke fået strikket - tja! Mandag var der træf i mødregruppen. Vi mødes for første gang for nu snart 11 år siden, og holder stadig ved (3 kvinder og 3 børn). Det er rigtig hyggeligt. Vi kunne ikke finde en weekend, så istedet mødtes vi mandag aften til pizza og rødvin. Eneste problem var et det ikke var fredag, men det bliver det næste gang.
Tirsdag Crossfit og og torsdag på Kählers i Århus sammen med en veninden. Lørdag i biografen sammen med Lise og hendes gudmor for at se Frost (altså en sød film!).
I dag var en hjemmedag med vasketøj, en god bog og strik.

Da jeg kom hjem lørdag havde Jørgen omdannet køkkenet til "lav din egen pizza-tag selv bord". Ser det ikke godt ud:




 I baggrunden skimtes garn til min nye cardigan (Manchuria Jakke).... Jeg er igang.

Motionsstatus uge 5:
  • Løb: 10 km - 5 km lørdag og 5 km søndag / mål på 8-10 km.
  • Gulvøvelser: 2 (1 times cross fit tirsdag og øvelser hjemme søndag)
  • Cykling: Nej - der var for meget sne / mål: 32-40 km per uge
  • Gåture med hunden: Ingen - det klarede ungerne / mål: 2 stk)
OK resultat og nok til at ryggen har det fint.

7 comments:

Eva said...

Du ligger ikke på den lade side.
Hvor er det fint, at du kan holde din ryg "på plads" med varieret motion.

Fru Kahr said...

Du spilder ikke tiden;-)
Dejlige ingredienser til pizza

Lin said...

Hvornaar sidder du ned???? Andet end i bilkoe altsaa???
Hold op hvor har du fart paa. Herlige vanter.
Den flotte kjole har jeg ogsaa kigget en del paa, men jeg har ikke kjolekrop.

Uldbegavet said...

Du får godt nok noget fra hånden, sikke et tempo, jeg bliver helt forpustet, men godt at det hjælper på din ryg.
Jeg er imponeret over, at din sparkle kjole stadig ser ud som ny. Jeg kan slet ikke se noget fnuller. Det må være noget godt garn den er strikket i.

Strikkeheksen said...

Hvor er din cardigan i sidste indlæg blevet flot, Gitte :-)

Også et par dejlige vanter - det er rart ikke at skulle slås med den tommelfinger :-)

Ha en dejlig søndag :-)

Helle said...

Åhh jeg ser med beundring på trimlisten din. Det at du har en! jeg tror jeg må sette opp en tilsvarende for min rygg streiker stygt om dagen. - Nettopp på grunn av lite trening.

Kjenner meg igjen på at dagene bare blir borte. Kveldene har vært fylt opp av aktiviteter, og jeg ser at det er lite tid igjen til trening og strikking. Men det kalles vel "livet".

High on the Fly said...

Thanks for writing