Friday, April 18, 2014

Hr og Fru Rylle ønsker God Påske

Lise og en veninde ville lave pomponner - men - der skete ligesom ingen ting. Det var dagen efter en pigefødselsdag i klassen, og de have sovet sammen (ikke længe nok) - så energien var på lavpunktet.
Altså ingen afsætning på garnet, som jeg så gerne vil have brugt noget af. Piger på 11 kan heller ikke lide lyserødt.


Jeg købte 10 nøgler naturgarn da Lise var 4-5 år til en tyk varm trøje - men det er for krast, og så skal det vaskes i hånden. Passer ligesom ikke ret godt til en pige på 5 år med fuld fart på i børnehaven.
Nu har jeg da fået brugt ca. 125 gr. til 2 lyserøde kyllinger.

I de store pomponner er der ca. 50 gr. Hold da op - det tager jo en krig at lave sådan en stor pompon: Ca. 2 timer! Det første sæt fik jeg produceret for en uges tid siden, og i går eftermiddags til lidt seriekik på Netflix fik jeg lavet 2 mere.
Efterfølgende lavede jeg hatte af toiletruller og pap - de kunne være blevet meget pænere - der er lidt Gitte 4 år over dem - men jeg havde ikke energi til at lave dem om.

7 comments:

Sylvia said...

Heisan Gitte
Så søte rosa kyllinger du har laget til Påsken.
Du jobber altså i påsken???? Ja, det er jo noen som også må det. Selv har jeg fri helt til onsdag i neste uke. Jeg skal bare hygge ( men jeg sniker meg til litt husarbeid nå og da. Jeg liker nemlig å ha det ordentlig rundt meg, når det skal hygges)
Overspringshandling.....hva er nå det betyr igjen? Det er så morsomt med de Danske og de Norske ord. Anne og jeg diskuterer alltid det når vi er sammen. Vi er jo naboer, men alikevel har vi noen ord vi ikke kan forstå hos hverandre"
Jeg håper du får roet litt ned hjemme hos deg, så du kan kjenne litt på det å ha fri. Her er det alltid masse ungdommer ut og inn, og full musikk, men jeg elsker det. Tenk om det aldri kom noen!!!!!
Ha en herlig weekend Gitte. Klem

Unknown said...

God påske

Strikkeheksen said...

Jeg bliver altså lidt mundlam, Gitte ;-) Men rigtig god påske igen igen :-)

Uldbegavet said...

De er da supersøde og helt specielle. Et godt brug af garnet.

Lis said...

God påske til dig/jer også.

De er bestemt søde og lidt selvkritik synes jeg ikke er på sin plads. Hatte må da gerne se brugte ud. De har måske været brugt de sidste mange påsker uden at nogen ved det, andet end os i blogville og vi siger jo ikke noget.

Kh. Lis

Madam Munch said...

Ha, ha de fineste kyllinger jeg længe har set. En kunde kom i dag og skulle have gult garn til kyllinger, men vi havde ikke noget påskegult, og jeg tænkte slet kkke på at foreslå lyserød :-)

Anonymous said...

Hvor er det sjovt tænkt. Sikken en god idé. :-)

Mvh Claus
polterabend