Tuesday, April 21, 2015

3 rækker får

Jeg strikker igen - sådan lidt forsigtigt. Og det bedste er at strikke med 2 farver, for så kan jeg ikke strikke hurtigt, og jeg holder løsere på strikketøjet. Jeg kunne slet ikke stå for fåretrøjen - mønster og råhvidt garn fra Garnudsalg. Resten er fra lager - og ifølge Mariann fra strikkeklubben, må man gerne købe nyt garn, hvis man samtidig får brugt noget fra lageret :-)


Min fåretrøje var med på weekend, og jeg nåede en hel række får. Fredag tog jeg afsted på tøsetur med 2 veninder - Dorte og Jytte. Vi havde lejet sommerhus ved Norsminde Strand. Skønt, skønt områder, og med det fantastiske vejr var der god grund til at gå ture i området.

Jeg havde lavet mad til fredag (Chili Con Carne og rødbedesalat med æbler, valnødder og fetaost) og havde dej med, så vi kunne få friskebagte valnøddeboller fredag aften og friskbagte morgenboller både lørdag og søndag. Jytte og Dorte sørgede for god vin, øl, ost, chokolade, the osv. Der manglede kort sagt ikke noget!


Lørdag var på strøgtur i Odder. Strøget var ikke så stort, men dankortet blev anvendt ganske grundigt i diverse tøjbutikker. Bagefter spiste vi frokost på Frk. Møllers Mølleri. Det kan absolut anbefales. Hyggelige omgivelser, god betjening og rigtig dejlig mad.


Bageriet - med masser af skønne kager. Vi købt hverken brød eller kager for vi skulle jo ind og spise frokost.


Derimod købte jeg 1 kg hele durumkerner, 1 kg speltkerner og 1 kg 4 kornsflager. Durumkernerne blev afprøvet i går. De er rigtig dejlige i boller. Og 1 dl 4 kornsflagerne blev kogt til en lille portion grød med rosiner til morgenmad i morges. Det smagte rigtig godt.


På tur langs stranden vej Ajstrup med udsigt til Mols, Samsø og Tunø.


Jo - det var en dejlig weekend.

Lise var på camping hele weekenden med en veninde, så mand og søn var alene hjemme. Jørgen benyttede lejligheden til at lave stegt kalvelever. Jeg er så glad for at jeg ikke var hjemme :-)

6 comments:

Sylvia said...

Hei Gitte
For en fin weekend dere har hatt. Så deilig å dra på jentetur i sommerhus. Det er det lenge siden jeg har gjort. God mat, god vin, strikketøy og hyggelig selskap.
Jeg skal ut å reise om tre uker...DET ser jeg frem til. Helt sinnsykt på jobb om dagen, phu. Så nå trenger jeg en liten ferie.
Herlige fåretrøje du strikker på nå. Den blir kjempeflott. Jeg er snart ferdig med Mariustrøjen og kan fortsette på noe annet.
God natt

Citronmoster said...

Det lyder som en rigtig dejlig weekend. Sjovt, her er "det sorte får" også på vej. Har haft opskriften liggende et stykke tid, men nu skulle det være. Glæder mig til at se din udgave. Rigtighed bedring med armen :)

Eva said...

Det er da godt, at du kan opleve så meget andet, når du nu ikke kan strikke så meget. Det ser ud til at have været den skønneste weekend.
Den fåretrøje bliver SÅ fin.

Uldbegavet said...

Der er ikke noget bedre en sådan en hyggeweekend med veninder, shoppeture og afslapning.
Jeg kan godt forstå, at du ikke kunne stå for fåretrøjen - den er da skøn.

Uldbegavet said...
This comment has been removed by the author.
Strikkeheksen said...

Sikken skøn weekend, Gitte - jeg skal da lige love for, at I havde vejret med jer - jeg er bekymret for om der er nok varme og sol så det rækker til Saltum ;-) Skøn trøje, den har jeg slet ikke lagt mærke til, men nu er jeg jo heller ikke den store fan af mønsterstrik - men det er jo skønt at se andre strikke det :-) Man har vel altid lov til at købe suppleringsgarn - ellers får man jo aldrig brugt lageret - eller noget ;-)
Jeg har tæppestrikuge og jeg kan mærke, at jeg har mange andre ting, jeg skal lave i stedet for at strikke ;-)