Thursday, March 24, 2016

Februar og marts måneds sokker og flere T-shirts

Jeg strikker strømper - og det er jo ikke hverdagskost for mig. Faktisk er det lidt af en sejr at jeg får lavet et helt par - og endda flere af slagsen.

"Pomatomus" strikket i luksusgarn fra Casbah med cashmere. Garnet er købt i Berlin til 240 kr. Nok de dyreste sokker jeg nogen sinde har ejet. Men farven og spillet i garnet er så smukt. Jeg er ikke sikker på at jeg nænner at bruge dem :-)


"Narragansett Bay Socks" fra bogen "A fine Fleece" kom af pinden tirsdag aften. Sokkerne er strikket i Mayflower sokkegarn. Mønsteret gør at de sidder rigtig godt på foden. Ikke sidste gang jeg strikker sokker i det mønster, men næste gang bliver i noget lysere garn. For pokker hvor var det svært at se mønsteret om aftenen.


Jeg syer T-shirts. Jeg indgik en aftale med mig selv om, at der skulle syes 3 T-shirts af lagerstof inden jeg måtte købe nyt. Belønningen blev 1,3 m hvidt og blåt stof med guldstrejf købt hos Citystoffer og garn.

 

Mine forårsfornemmelse kommer til udtryk i blå farver. Jeg glæder mig til at iføre med outfittet med nye bukser, jakke, T-shirt og fluffy tørklæde hæklet af Sylvia. I forrige uge var jeg 3 dage på konference og kursus i København, og benyttede en sen eftermiddag til en strøgtur på jagt efter bukser. Jeg købte ingenting og fortrød. Efterfølgende ringede jeg og aftalte at betale via Mobile Pay, og så ville de sende bukserne. Jeg fik imidlertid sendt pengene til en pige på ferie i Spanien. Hun undrede sig meget over hvorfor hun havde fået pengene og sendte dem heldigvis retur.

Sort og hvid stribet "lagerstof". Det var ikke helt let at få de smalle striber til at passe. Men - det gør de :-)



Mønsteret er det samme som er anvendt til blusen her - gratis mønster fra et Alt for Damerne 1992.

Fra næsten altid at gå i kjole og nederdel går jeg p.t. mest i bukser/cowboybukser. Det er dejligt at slippe for skiftetøj, når jeg hopper af cyklen på arbejde.

Hello Kitty - stof købt til Lise for mindst 6 år siden. Heldigvis ville hun stadig rigtig gerne have nattøj af stoffet. Der blev bestilt en oversize T-shirt til at sove i. Hun har brugt den hver aften/nat siden den blev færdig. Herligt.



Påskeferie. Det er pragtfuldt. Jeg har haft ferie hele ugen, og nyder det sammen med familien. Vi har hygget sammen og hver for sig. Der bliver lavet en masse praktiske ting og der er tid til at strikke og sy. Og også til en god bog. Har lige læst "En mand der hedder Ove". Den kan varmt anbefales. Jørgen og jeg skal helt sikkert ind og se filmen, når den kommer i biografen i maj måned.

9 comments:

Madam Munch said...

Det er da de fineste strømper, jeg længe har set. Forstår du ikke nænner at bruge dem, kun til hygge i sofaen, tænk hvis de slides!
Jeg syede også en gang T-shirts, og du har rigtig gang i produktionen. Det er også et dejligt hurtigt arbejde og man ser et resultat i løbet af ganske kort tid.
Jeg har også læst om Ove, men jeg måtte nu tage flere tilløb, før jeg kom til at holde af den brokkende mand. Jeg jeg syntes om bogen (og ham) inden jeg blev færdig.

Uldbegavet said...

Hvor er de skønne de strømper - forstår godt at du næsten ikke nænner at bruge dem. På den anden side, er de sikkert skønne at have på. Begge par er super fine.
Det er også nogle dejlige bluser du har syet. Sikke en fin detalje i halsudskæringen.
Natkjolen er fin til Lise. Den må være dejlig at sove i.
Bogen kender jeg ikke, men flere har nævnt den, så det kunne være jeg skulle gå i gang med den.

Sylvia said...

Heisan Gitte
Jammen har du fått rukket å lave mye i det siste.
Lekre disse pomatomous-sokkene. Synes mønsteret er så fint. Men skal jeg strikke sokker, må de lige være enkle å sitte med, så det blir nok ikke slike på meg. Men kanskje en bunke med ankelsokker.
Jeg hadde helt glemt det englemaskesjalet du fikk av meg. Så koselig at du bruker det :)
Kjempefine t-shirts du har sydd deg. Og den fine "nattkjolen" til Lise. Så greit at hun bare kan bestille av sin mor :)
Ha fine Påskedager. Jeg skal nyte det å ha fri.
Klem

Ruths datter said...

Du lager så mye fint. Flotte t-shirts og de sokkene er jo rene luxusen. Lekre. God Påske til deg

Eva said...

Du laver altså de lækreste ting. Hvor er det fint det hele.

En mand der hedder Ove er en skøn oplevelse. Jeg må vist også se filmen, når den kommer.

Strikkeheksen said...

Nej, hvor er de fine, Gitte og jeg kan også godt forstå, du næsten ikke nænner at bruge dem. Men det ville nu være synd, hvis du bare lod dem ligge i sofaen :-)
Jeg husker, hvor dejligt det var at få striberne i stoffet til at passe sammen - det var ikke altid, de gjorde i de t-shirts man købte! Du har sørme været produktiv her i påsken og fået dejlige ting ud af det. Godt at Hello Kitty kunne ende med nattrøje, når nu moren bliver nogle år forsinket ;-)
Kan du huske de grå perleørenringe, jeg forelskede mig i, da vi var på shopping i Århus, hvis du vidste hvor mange gange, jeg har fortrudt, at jeg ikke købte dem! Godt du tog dig sammen med bukserne og det var en ærlig sjæl, der i første omgang fik dine penge - jeg måtte altså smile af den historie, Gitte :-)
Jeg har kun haft påskeferie i to dage, men de er blevet godt udnyttet. Både på motionsfronten, men også til at strikke cardigan færdig og jeg knokler nu løs med marts måneds sjal. Sokkerne ender vist bare med hyggesokker til pigerne, som jeg strikkede sidste måned ;-)
Dejligt tørklæde du har fået af Sylvia :-) Fortsat god påske :-)

dqpage said...

Bare så superflotte sokker ! Og hvor er du da også dygtig til at sy !

Jette said...

Pomatus har jeg også haft liggende i lang lang tid, måske jeg skulle se at få dem prøvet af, nu hvor jeg ser dit smukke par, du må gå på listefødder til den pris.....
De andre sokker ser også skønne ud, og det er jo nemmere at se mønster i lyst garn, men også upraktisk til sokker.

Chain of Yarn said...

Fancy socks Gitte! Sikke et fint par. Jeg forstår godt at du næsten ikke nænner at bruge dem. Det er da fantastisk så meget du får igennem symaskinen samtidig med strikkeriet. Hav en god påske.