Monday, March 14, 2016

1 succes og 4 ommere

Er det straffen for alle mine overspringshandlinger (at jeg udsætter færdiggørelsen af Fanøtrøjen)? Intet af det jeg strikker på lige nu lykkes. Så - gudskelov for symaskinen. En rest fra et outfit jeg syede til Lises barnedåb for 13 år siden (jep - du læste rigtigt) er blevet forvandlet til en figursyet T-shirt. Den skal anvendes til en mørkeblå hatbitjakke og cowboybukser.


Mønsteret er fra et gammel "Alt for damerne" - fra 1992. Eneste tilpasning er en lidt løsere krave.
Tilbage i 1992 var der "Laura og Nugga" (tegneserie af Nicoline Werdelin) hver uge incl. noget kreativt. Mængden af gamle symønstre og striktrøjer fra Alt for Damerne i arkivet er faktisk ganske stort.  En skam at bladet ikke har den dimension med mere. Det er ikke ofte at Alt for Damerne kommer med mig hjem nu om dage.

Alle mine strikkeommere.......
For småt. Den (i min udgave) røde bluse er fra "Mange Masker" - Pleat af Helga Isager. Selv om jeg strikkede den største størrelse blev den for smal om hoften. Den er strikket på tværs, og jeg nåede næsten at strikke hele forstykket inden det gik op for mig. Jeg har trævlet det hele op!
"En fornem bluse" passede til 3 nøgler Malibrigo Lace - troede jeg. Men den bliver alt for lille og jf. løbelængden har jeg ikke garn til noget større end en small. Som I kan se er den allerede trævlet op. 


For bredt. Jeg slog op til en medium til "Blomster og Blade" - den er også trævlet op.


Med fejl. Det viste sig, at jeg havde lavet en fejl på 1. pind. Så smed jeg altså det hele ind i reolen...... og har ikke rørt ved strikkepinde i 2 dage!


Hvad skal jeg gå i gang med? Jeg har virkelig en strikkekrise. Meget af garn og masser af vægelsind. Måske skulle jeg tage mig sammen og montere Fanøjakken færdig!

4 comments:

Uldbegavet said...

Øv, hvor træls. Sådan nogle perioder hvor intet vil lykkes er vist kendt af alle strikkere. Det er nu heller ikke alle opskrifter, der er lige vellykkede. Helgas opskrifter har det med at være meget smalle, især om hofterne, hvor Annette Danielsen er meget store, så en størrelse medium kan være et vidt begreb. Desuden er mange danske designere ikke særligt gode til at skrive målene ind i opskriften, så man strikker lidt i blinde. De engelske opskrifter har ofte en tegning med alle mål på, det er en stor hjælp synes jeg, især hvis man strikker af andet garn.
Så jeg er sikker på, at du bare har været uheldig. Du har strikket så mange smukke projekter så det er bestemt ikke evnerne det er galt med.
God fornøjelse med ormetrøjen.

Lilli said...

Åh din stakkel...sikke noget møg og hø...overspringshandlinger er der virkelig ikke noget galt med...meeeen måske det bare er tid til at montere ;-) godt din bluse blev et hit - den er virkelig flot:-) held og lykke med alle projekterne!!

Strikkeheksen said...

Kære Gitte - nu må du bevare hovedet koldt og repetere for dig selv, hvor dygtig du er ;-) Hvor mange gange har vi læst et blogindlæg af denne kaliber - jeg kan nærmest ikke huske det ;-) Når jeg nu har manet til fornuft, så må jeg da også sige, at jeg nær havde knækket min rundpind, da jeg læste dit indlæg - det er altså bare møg ærgerligt!! Jeg ville nok gribe til Fanøtrøjen og så tage de andre ting lidt efter lidt. Heldigvis er din bluse blevet så fin og det var da altid noget, du ikke klippede forkert ;-) Det er med at finde det positive frem. Ha en dejlig uge :-)

Lin said...

Ih stakkels dig. Saa er det bare om at faa den troeje faerdig og saa skal du se at alt glider glat.(Men kender foelelsen, og naar det foerst starter, hrmmmm )
Hvis der kun er garn til en small, ville det saa ikke vaere noget for Lise?????
Var flittig laeser af Alt da jeg boede hjemme, men dét er slut. Nu er det mest hendes verden der bliver laest.
Rigtig god week-end.