Sunday, February 20, 2011

Camomille, fødselsdag og AD

Denne lille dame fyldte 8 år i fredags. Lise havde en dejlige dag. Hendes fødselsdag falder altid i vinterferien. Det er skønt med god tid om morgenen til fødselsdagsmorgenbrød og gave-oppakning, og resten af dagen er til ren hygge.


Der arbejdes igen hen mod langt pandehår.............


Et Camomille sjal er på vej. Jeg har læst lidt forud i opskriften, og må indrømme - jeg fatter simpelthen ikke hvordan kanten kommer på sjalet?????

Tusind, tusind tak for alle de mange søde kommentarer til den sorte kjole. Jeg kan ikke komme i tanke om et andet sted end blogverden, hvor man får SÅ meget positivt feed back. (Undskyld hvis jeg går lidt i selvsving her, men jeg synes faktisk det er ret fantastisk.)

I dag skal jeg til foredrag hos Tøndering Strik. Annette Danielsen kommer og fortæller om sin nye bog "Kunsten at strikke en ø", der udkommer til september. Så nu gælder det om at få strikket løs på AD-modellerne i "Strik en stund", så jeg kan blive klar til de næste modeller.


Næste kjolemodel hos mig bliver Regnvejr - måske i lilla eller mørkeblå. Her er Lenes smukke udgave.

12 comments:

Camilla said...

Først; tillykke med datteren :). Når jeg kommer hjem fra vinterferie i dag ligget opskriften på camomille i min postkasse. Og lige netop regnvejrsdag drømmer jeg også om at strikke, så nu ved jeg da hvor jeg kan få hjælp Gutte :-). Glæder mig til at vælge garn til camomille!

nynne said...

Først tillykke med fødselsdagen til Lise. Håber at I alle nød dagen.
Det med blonden er ikke svært - vil sige som AD - bare gør hvad der står maske for maske. Som jeg husker det var der ikke nogle graverende fejl i blondens opskrift.

Bare jeg skulle ind til strikke eftermiddag i dag !

Fru Kahr said...

Tillykke med Lise.

Jeg fatter heller ikke opskriften mht. kanten - men jeg satser på, at det kører, når jeg sidder med det i hånden. Ellers må vi lave en støttegruppe;-)

Berit said...

Tillykke med Lise!

Kør bare på med kanten til Camomille lige som der står i opskriften. Mønsteret er hurtigt lært udenad og så kører det på automatstrik.

Er lige blevet færdig med mit og det er superskønt.

Sylvia said...

Tillykke med Lise. Skal si dere får feiret igjennom hos dere for tiden.
Enda en kjole??? Men du ser så flott ut i kjoler du, Gitte.
Jeg lager sjal for tiden, hele to stk, i rødt!! Fordi jeg trenger det!! ;)

Lea said...

Pyha, troet lige du havde strikket en til kjole.
Tillykke med Lise.

Xanita said...

Altså, jeg mangler stadig at få begyndt på noget fra Strik en Stund, og det har stadig lidt lange udsigter når jeg lige skal have strikket noget mere af det jeg har garn til i forvejen ;-) Men glæder mig til at se hvordan din ender ud.
Og tillykke med Lise :-)

Louise Nielsen said...

Tillykke med datteren!

OBS- 18/2 bliver ikke ved med at falde i uge 7...


Rigtig flotte kjoler! Glæder mig til at se regnvej.

Strikkeheksen said...

Tillykke med den søde pige, sikken et dejligt billede af hende :-)

Den kjole fortjente i den grad feedback - jeg må gentage: Du ligner en billion :-)

Du skal nok få fattet den kant - bare gør som der står, ellers stiller jeg mig gerne til rådighed :-)

KirstenK said...

Tillykke med hende...hvor ser hun sød ud!

Lin said...

Tillykke med Lise. Hun ser ud til at nyyyyyyyde det.
Kommer AD med ny bog???????? Hold da op, saa skal jeg have gang i pindene.

violykke said...

Når du kommer til kanten skal du lige være opmærksom på der er 2 fejl,en i pind 10 og en i pind 12 der står ikke sammen med masken fra sjalet, men det skal de :0)det skulle også være rettet på Helgas hjemmeside :0)jeg har set det, i min strik klub, lavet med to huller og den dame var meget ked og skulle hyle op.